Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sassicaia 16

Någon på forumet som har tips på var man kan hitta sassicaia 2016 till vettigt pris om man missade släppet på sb.
Hittat priser på kring 3000 men känner att mitt max går kring 2500
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Någon på forumet som har tips på var man kan hitta sassicaia 2016 till vettigt pris om man missade släppet på sb.
Hittat priser på kring 3000 men känner att mitt max går kring 2500

Ha, ha, ha... eller egentligen borde jag väl säg buhu för jag blev också lottlös.:( 3000 kr ink frakt är nog dessvärre ett bra pris i dagsläget. Själv erbjöd jag två Masseto 16 för en Sassacaia 16 bara för att testa men fick nej.:eek: Sassacaia är minst sagt hett och köps nog av många som investering. Undrar hur många lådor som dyker upp på Bukowskis framöver...
 
Ha, ha, ha... eller egentligen borde jag väl säg buhu för jag blev också lottlös.:( 3000 kr ink frakt är nog dessvärre ett bra pris i dagsläget. Själv erbjöd jag två Masseto 16 för en Sassacaia 16 bara för att testa men fick nej.:eek: Sassacaia är minst sagt hett och köps nog av många som investering. Undrar hur många lådor som dyker upp på Bukowskis framöver...
Följer nyfiket.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Själv erbjöd jag två Masseto 16 för en Sassacaia 16 bara för att testa men fick nej.:eek:
Jag hade nog nappat redan på erbjudandet att få en Masseto 16 för en Sassicaia 16. ;)
Nog menar du att du bjöd en Masseto 16 (5999 kr på SB, finns kvar 19 fl i riket) för två Sassicaia 16 (kostade 1599 kr)? :) 11998 kr för en Sassicaia låter lite i överkant om den finns att köpa för ca 3000 kr utomlands. :D
 

Magikern

Medlem
Någon på forumet som har tips på var man kan hitta sassicaia 2016 till vettigt pris om man missade släppet på sb.
Hittat priser på kring 3000 men känner att mitt max går kring 2500

Jag hade inte varit förvånad om någon här på forumet hade sålt en Sassicaia för 2000. 400 spänn extra att handla julklappar för. ;)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag hade nog nappat redan på erbjudandet att få en Masseto 16 för en Sassicaia 16. ;)
Nog menar du att du bjöd en Masseto 16 (5999 kr på SB, finns kvar 19 fl i riket) för två Sassicaia 16 (kostade 1599 kr)? :) 11998 kr för en Sassicaia låter lite i överkant om den finns att köpa för ca 3000 kr utomlands. :D
Nej jag menar det jag skrev. Ville bara testa vinkunskapen hos Sassacaiaköparen. Utgick så klart från att jag skulle få nej på frågan.:)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
När jag läser om hysterin kring Sassicaia kommer jag att tänka på historien om den glömda källaren där alla etiketter flagnat bort. Vid utförsäljningen sattes priserna efter hur man tyckte det smakade.
Kanske all vinhandel borde hanteras så?
En strålande idé, bäste Artberg! Man får smakprova alla viner före man köper dem, allt som säljs är så moget att etiketterna flagnat och man behöver aldrig betala verkligt höga priser ens för det bästa! Finns det något sätt vi kan gå vidare för att se om detta går att göra till verklighet? :D
 

toblov

Medlem
Jag kan tänka mig att lätta lite på Sassiinnehavet. Jag tänker mig en flaska Sassi 16 mot en flaska Cristal 08. Kan som mest avvara tre flaskor.
 
Toppen