Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

scart adapter??

Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

men ffs!

går ju inte att byta kanal på skiten!!!
Måste gå ut i vardagsrummet och byta på videon, för att kunna se en annan kanal! Vad fan är meningen med det då? Känner mig grymt lurad.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: scart adapter??

1. I en scartkabel kan du inte skicka "antennsignal" till tv:ns tuner. Det låter rimligt att du får byta kanal via videon.
2. Video?? Skrev du verkligen video?? Menar du då en sån där maskin med VHS-tejper till?
Ohh..... thats sooo 1980-tal..... ;D
 

anders

Medlem
SV: scart adapter??

Sjödin skrev:
2. Video?? Skrev du verkligen video?? Menar du då en sån där maskin med VHS-tejper till?
Ohh..... thats sooo 1980-tal..... ;D

Men snälla du, ge grabben en chans. Du får betänka att killen precis slutat skolan så vi kan ju lugnt anta att merparten av utrustningen i hans ägo är containerfynd. Det är därför han har så stora problem med utrustningen, han har helt enkelt inte manualerna. Och de snubbar som jobbade på firmorna som tog hem prylarna till Sverige en gång i tiden har gått i pension för länge sedan så det finns ingen att ringa och fråga heller. ;D
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

blää på er!

Dvd:n är hos mina päron, så det så!
Men hur ska jag veta allt sånt här? Tycker det var riktigt sneaky av philips och webhallen. Såklart man vill kunna byta kanal! Sverker på plus nästa!
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

Slutresultatet?? Andra halvlek har just börjat! Och nu jävlar har jag en grym laguppställning med Sjödin, Sverker och ett jävla humör. Du kan få joina som central mittfältare om du vill.
 

anders

Medlem
SV: scart adapter??

Jag deltar av princip aldrig i sporter vars regelbok innnehåller något som helst utöver:

1. Inget jävla lipande.
2. Siste man släcker lyset.

Förstå hur populär jag brukar vara när jag deltar i olika företagsaktiviteter som innebandy etc. ;D
 

Pomerol

Medlem
SV: scart adapter??

Snälla Hampus, kan inte du bara dricka vin och sprit som vi andra. TV skänker inte lycka. Det är alkoholen som gör det.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: scart adapter??

mjo,försöker det också...Men problemet är att jag inte har någon att dricka med, eller för den delen råd med det. Flickvännen gillar inte alkohol alls, och kompisar..ja, mest öl och så..vilket ju inte är fel, men vill ju gärna avnjuta ett gott vin under en trevlig middag då och då. Men, men, får försöka bearbeta "görlfränden" lite.
På tal om scartuttag alltså...
 

Pomerol

Medlem
SV: scart adapter??

hampus86 skrev:
mjo,försöker det också...Men problemet är att jag inte har någon att dricka med, eller för den delen råd med det. Flickvännen gillar inte alkohol alls, och kompisar..ja, mest öl och så..vilket ju inte är fel, men vill ju gärna avnjuta ett gott vin under en trevlig middag då och då. Men, men, får försöka bearbeta "görlfränden" lite.
På tal om scartuttag alltså...

Min fru har faktist på senare år börjat uppskatta rödvin. Men det tog ungefär tio års enträgen kamp innan hon kapitulerade. Portvin, vitt vin, champagne, öl - allt gick ner förutom rödvin. Jag provade med allt men inget fungerade tills jag provade lite lättsammare viner. Monti Garbi, ripasson, och Couvent du Jacobins Bourgogne, både runt 100-lappen var det som till slut fick henne att uppskatta viner. Och nu, efter lite träning, uppskattar hon de kraftiska vinerna från Chinati Classico, Bordeaux, Rhone etc. Jag tror ibland att man kanske går ut för hårt i början, med för "svåra" viner eftersom sin egen gom är mer tränad för syra och tanniner...

Om du hade lagt ner all din energi på att få din flickvän att uppskatta vin, istället för att kämpa för att få titta på TV så hade hon nog varit MW vid det här laget.

Lycka till.
 

anders

Medlem
SV: scart adapter??

Pomerol skrev:
Om du hade lagt ner all din energi på att få din flickvän att uppskatta vin, istället för att kämpa för att få titta på TV så hade hon nog varit MW vid det här laget.

Låter som vi kan applicera följdlogik här. Flickvännen dricker inte alkohol, flickvännen blir inte medgörlig, hampus86 måste få igång sin gamla video för att kolla på utnötta hydraulikfilmer istället. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: scart adapter??

anders skrev:
Låter som vi kan applicera följdlogik här. Flickvännen dricker inte alkohol, flickvännen blir inte medgörlig, hampus86 måste få igång sin gamla video för att kolla på utnötta hydraulikfilmer istället. ;D

Nej, nej! Instruktionsfilmer!
 
Toppen