Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Selosseprovning

Krug88

Medlem
Är det någon annan som ska på Selosseprovningen den 9:e maj?
Låter sjukt kul, 1998-1986 plus gamla mot nya NV.
Tror den är på Grappe.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Selosseprovning

Jaaaaaaaa, Natürlich!

Jag tror att jag var den första som anmälde mig!

Prova gammal Selosse är bra för potensen.
 

v_skogh

Medlem
SV: Selosseprovning

NV Selosse Origine (deg. okt 1999)
NV Selosse Substance (deg. okt 2006)

NV Selosse Rosé (inköpt sent 90-tal)
NV Selosse Rosé (inköpt 2007)

1998 Selosse
1996 Selosse
1995 Selosse
1992 Selosse
1990 Selosse

1989 Selosse
1989 Selosse "Cuvée N"

1988 Selosse
1988 Selosse "Cuvée N"

1986 Selosse

NV Selosse 70-tal (2 st halvflaskor)

Vinkällaren Grappe 9:e Maj


Låter som en riktigt trevlig provning.
 

Keen

slan
SV: Selosseprovning

Lät ju onekligen mycket trevligt. Nu har jag dock aldrig druckit selosse =( Så vad ska man köpa för att prova? Finns en Brut Initial på systemet, dock ej i sthlm :mad: Är det nåt att beställa upp, eller kommer det in trevligare saker nån gång?
 
Trådskapare
K

Krug88

Medlem
SV: Selosseprovning

Det är väl den och hans söta som är rätt ointressant.
Vintage, Substance och rosén är helt fantastiska med några år på nacken.
Även VO(extra Brut) är riktigt bra.
Gå på provningen får du testa det mesta.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Selosseprovning

Det hade ju varit en anledning att stanna hemma, men den 9: e maj befinner jag mig nånstans på en tåg eller en station på väg från Bordeaux och mot Greve in Chianti.

Önskar dock ett smakligt bubblande till alla som får förmånen att vara med.
 

v_skogh

Medlem
SV: Selosseprovning

Killen som håller i provningen, finns han här på forumet?

Är riktigt sugen på att anmäla mig. Men det känns lite dumt att "slänga" ut 4 papp när man är novis som jag.
Får be att få återkomma om ett år :D
 
Trådskapare
K

Krug88

Medlem
SV: Selosseprovning

v_skogh skrev:
Killen som håller i provningen, finns han här på forumet?

Är riktigt sugen på att anmäla mig. Men det känns lite dumt att "slänga" ut 4 papp när man är novis som jag.
Får be att få återkomma om ett år :D

Tror inte han brukar vara inne här, Jan Netterberg heter han iallafall.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Selosseprovning

Krug88 skrev:
Det är väl den och hans söta som är rätt ointressant.
Vintage, Substance och rosén är helt fantastiska med några år på nacken.
Även VO(extra Brut) är riktigt bra.
Gå på provningen får du testa det mesta.
Nämnas bör även hans Pinot Noir CONTRASTE stor njutning!
Keen skrev:
Lät ju onekligen mycket trevligt. Nu har jag dock aldrig druckit selosse =( Så vad ska man köpa för att prova? Finns en Brut Initial på systemet, dock ej i sthlm :mad: Är det nåt att beställa upp, eller kommer det in trevligare saker nån gång?
Håller med om Brut Initial inte är hans bästa Champagne men det är förmodligen den bästa NV Champagnen som finns på SB. KÖP och prova du kommer att bli nöjd!
 

Dejzan

Medlem
SV: Selosseprovning

*bump*
Bara några dagar kvar, det här ska bli jävligt roligt. Dock är jag tveksam till om några enstaka flaskor Selosse räcker för att släcka törsten ;) Är det någon medverkande som hade tänkt öppna lite annat gott senare under kvällen?
 
Trådskapare
K

Krug88

Medlem
SV: Selosseprovning

Besökte Selosse igår, Anselme hade fullt upp med att buteljera hela veckan så det blev ingen 30 minuters om kalkhalten den här gången.
Men kom iallafall därifrån med 12 flaskor rosé, alltid nåt...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Selosseprovning

Dejzan skrev:
*bump*
Bara några dagar kvar, det här ska bli jävligt roligt. Dock är jag tveksam till om några enstaka flaskor Selosse räcker för att släcka törsten ;) Är det någon medverkande som hade tänkt öppna lite annat gott senare under kvällen?

Det brukar alltid öppnas någon eller några flaskor efteråt. Och nu vet vi ju att krug88 har 12 pavor rosé som vi kan dynga i oss efteråt! Sen brukar det ofta bli en pint på engelska puben efteråt, det är jävligt gott med en Guinness efter en dylik sittning.

Vi måste ju ordna en liten Finewines.se hörna på bordet där vi kan sitta och vara dryga så att IngMarie Nowak får spel på oss som vanligt...
 

Keen

slan
SV: Selosseprovning

Krug skrev:
Det brukar alltid öppnas någon eller några flaskor efteråt. Och nu vet vi ju att krug88 har 12 pavor rosé som vi kan dynga i oss efteråt! Sen brukar det ofta bli en pint på engelska puben efteråt, det är jävligt gott med en Guinness efter en dylik sittning.

Vi måste ju ordna en liten Finewines.se hörna på bordet där vi kan sitta och vara dryga så att IngMarie Nowak får spel på oss som vanligt...

Hah, en av morsans bästa kompisar är gift med ingMaries bror Jan (om jag har släktbanden rätt). Han är iallafall en rätt skön prick, har aldrig träffat systern.
 

Dejzan

Medlem
SV: Selosseprovning

Krug skrev:
Vi måste ju ordna en liten Finewines.se hörna på bordet där vi kan sitta och vara dryga så att IngMarie Nowak får spel på oss som vanligt...

Det låter ju perfekt , någon som vet hur många som är med på provningen?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Selosseprovning

Dejzan skrev:
Det låter ju perfekt , någon som vet hur många som är med på provningen?

Mig veterligen tre: Du, jag och Krug88. Men det är kanske någon annan som har mörkat sitt deltagande!
 

Keen

slan
SV: Selosseprovning

Krug skrev:
Bara några timmar kvar till Selossegodis!

Hoppas ni får trevligt i grottan! Själv ska jag sitta utomhus på Gerdas och dricka kall öl i solen 8)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Selosseprovning

Keen skrev:
Hoppas ni får trevligt i grottan! Själv ska jag sitta utomhus på Gerdas och dricka kall öl i solen 8)

Akta dig! Nämn inte "Ö" ordet, då kommer Larsson huffandes och puffandes och riskerar hjärninfarkt!

Du kan fethaja att det kommer att bli gottis! Men jag hoppas att du får det trevligt också!
 
Toppen