Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Siljaline Vinbar och shop

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Tänkte höra om det är någon som varit i vinshoppen på siljaline på sistone och vet om dom har något roligt utbud? eller om någon har något att rekomendera som säljs på båten? i champagne och rödvins väg.nu tänker jag främst på vinbarens egna shop som brukar ha lite roligare utbud.
 
SV: Siljaline Vinbar och shop

Silja Line har en del kul på taxfree, vad gäller champagne, Ulysse Collin ser man inte i Sverige och även Agrapart är en udda fågel. Pol Roger Winston. Comtes , Pierre Peters Cuvee Special och Krug ligger under priset i Sverige (även om jag inte tycker just 1999 av de två förstnämnda är så kul)

Från Italien har de ju en del intresssanta Barolo från Aldo Conterno.

Listan är bifogad:

http://www.tallinksilja.com/NR/rdonlyre ... CH2012.pdf
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Siljaline Vinbar och shop

Har kikat på den där förut och tror inte den är helt updaterad med vad som egentligen finnsför det där är i stort sett samma som dom hade förra året. =(
 
SV: Siljaline Vinbar och shop

Skumpagne skrev:
Har kikat på den där förut och tror inte den är helt updaterad med vad som egentligen finnsför det där är i stort sett samma som dom hade förra året. =(
OK. Listan heter ju mars 2012. Om de har fått 2004 av PP Cuvee Special så är det väl ett bra köp.

Har inte åkt båt till Finland på många , många år så vet tyvärr inte mer än så.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Siljaline Vinbar och shop

Alright 04 alltså. Men tack. de va bra hjälp :D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Siljaline Vinbar och shop

Skumpagne skrev:
Har kikat på den där förut och tror inte den är helt updaterad med vad som egentligen finnsför det där är i stort sett samma som dom hade förra året. =(
Det stämmer bra, då jag kommentera detta när jag åkte för några månader sedan, sa han att de inte uppdaterar så ofta. Då de många gånger bara får in fåtal lådor av vissa sorter.
När de gäller utbudet kan jag bara kommentera champagne som faktist till större del består av små hus alt odlare. Många intressanta sorter för att vara findlands-färja. Men framför allt tyckte jag det de servera på glas va kul då de alltid öppnar en flaska av dyrgriparna (ny sort varje dag dock).
Men att de va särskillt billigt tycker jag inte, ja upplever att de i stortsätt är nästan exakt samma prisbild som man kan köpa i vinbutiker på kontinenten, möjligvis nått enstaka undantag
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Siljaline Vinbar och shop

Piper rare -99 kosta 1300kr någon som provat?
 
Toppen