Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Silver till Sverige i "sushi-VM"

Keen

slan
SV: Silver till Sverige i "sushi-VM"

Jag var där, Sayan borde vunnit. 4 av 5 jurymedlemmar hade honom som vinnare, men då publiken också fick rösta vann Japanen. Hans sushi var den mest "traditionella", och så hjälpte det kanske att en stor del av publiken var japaner.
 

Keen

slan
SV: Silver till Sverige i "sushi-VM"

Vinnaren var iofs bra, men inget speciellt. Som en bra laxsushi typ, med lite kontrasterande texturer. Men inte i samma klass som Sayans, eller Nobus (minns inte vad kocken hette).

Även Italienaren var mycket bra. Sämst var tjecken, med det passande namnet Hora! :D

Vinnarsushin:

IMAG0059.jpg



Sayan:

IMAG0058.jpg
 

Per Stade

Lege artis
SV: Silver till Sverige i "sushi-VM"

Tack för tipset!

Åt lunch på Råkultur i fredags efter att ha läst den här tråden.
Det gick inte fort, kö till borden och stressad och oorganiserad servis.
Kom tre kvart försent tillbaka till mötet jag deltog i.
Nu gjorde det inte så mycket det enda jag missade var ett föredrag,
som jag kunde undvara.
Sushin var mycket bra, planerar att prova avsmakningsmenyn på fredag.

Läste följande artikel i DI dagen efter:
http://di.se/Avdelningar/Krog.aspx?mstat=scut&menusection=Topplistor;Krog
 
Toppen