Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Skicka champagne I europa

FredrikC

Medlem
Jag sökte men hittade inget.
Om man ska skicka en eller två flaskor champagne vilket bolag rekommenderar ni? Det står både hos DHL och postnord att man inte får skicka alkoholhaltiga drycker..
 

sunqan

Vinös
Jag sökte men hittade inget.
Om man ska skicka en eller två flaskor champagne vilket bolag rekommenderar ni? Det står både hos DHL och postnord att man inte får skicka alkoholhaltiga drycker..
Det beror på åt vilket håll du ska skicka. Skickar du FRÅN sverige är det svårt, skickar du TILL sverige är det enklare, men du ska inte gå via svenska speditörer (dhl sverige är svenska). Dhl express, ups,dhl freight och alla varianter på dpd (posten,) transporterar förbehållslöst alkohol från italien, tyskland och frankrike.

Det som kan stöka är ledsagardokumentet dom ska åtfölja transporten...
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
livraison chronopost avis används av vissa franska återförsäljare, och har enligt mig fungerat bra.
Förlåt för min otydlighet, jag ska skicka från Sverige.
Det beror på åt vilket håll du ska skicka. Skickar du FRÅN sverige är det svårt, skickar du TILL sverige är det enklare, men du ska inte gå via svenska speditörer (dhl sverige är svenska). Dhl express, ups,dhl freight och alla varianter på dpd (posten,) transporterar förbehållslöst alkohol från italien, tyskland och frankrike.

Det som kan stöka är ledsagardokumentet dom ska åtfölja transporten...
Jag ska skicka från Sverige.
Måste man alltid ange vad som är i paketet?

Tack för era svar!
 

sunqan

Vinös
Förlåt för min otydlighet, jag ska skicka från Sverige.

Jag ska skicka från Sverige.
Måste man alltid ange vad som är i paketet?

Tack för era svar!

Inom eu ska försändelser innehållamde varor som faller under eus punktskattedirektiv (alkohol och tobak) åtföljas av ett förenklat ledeagardokument som visar innehåll, värde och att skatten i destinationslandet är betald.
Detta gäller inom hela unionen.

Sannolikheten att avvikelser uppdagas och vad konsekvenserna blir är en annan sak.

Att som privatperson skicka alkohol inom sverige är svårt, likaså att skicka utomlands
Din sista fråga tyder på att varan har ett ringa värde eftersom du inte vill dkicka det försäkrat..

så i det läget skulle jag slå in skiten väl och skicka det ock skriva gåva som innehåll
 
Toppen