Skicka champagne I europa

Diskussion i 'Övrigt' startad av FredrikC, 9 januari 2019.

1. FredrikC

FredrikC Medlem

Jag sökte men hittade inget.
    Om man ska skicka en eller två flaskor champagne vilket bolag rekommenderar ni? Det står både hos DHL och postnord att man inte får skicka alkoholhaltiga drycker..

2. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

livraison chronopost avis används av vissa franska återförsäljare, och har enligt mig fungerat bra.

3. sunqan

sunqan Vinös

Det beror på åt vilket håll du ska skicka. Skickar du FRÅN sverige är det svårt, skickar du TILL sverige är det enklare, men du ska inte gå via svenska speditörer (dhl sverige är svenska). Dhl express, ups,dhl freight och alla varianter på dpd (posten,) transporterar förbehållslöst alkohol från italien, tyskland och frankrike.

Det som kan stöka är ledsagardokumentet dom ska åtfölja transporten...

4. FredrikC

FredrikC Medlem

Förlåt för min otydlighet, jag ska skicka från Sverige.
    Jag ska skicka från Sverige.
    Måste man alltid ange vad som är i paketet?

Tack för era svar!

sunqan gillar detta.
  5. sunqan

sunqan Vinös

Inom eu ska försändelser innehållamde varor som faller under eus punktskattedirektiv (alkohol och tobak) åtföljas av ett förenklat ledeagardokument som visar innehåll, värde och att skatten i destinationslandet är betald.
    Detta gäller inom hela unionen.

Sannolikheten att avvikelser uppdagas och vad konsekvenserna blir är en annan sak.

Att som privatperson skicka alkohol inom sverige är svårt, likaså att skicka utomlands
    Din sista fråga tyder på att varan har ett ringa värde eftersom du inte vill dkicka det försäkrat..

så i det läget skulle jag slå in skiten väl och skicka det ock skriva gåva som innehåll

FredrikC och Tomas Lindblom gillar detta.
  6. Sundbom

Sundbom Medlem

Har skickat hyfsat stora mängder whisky till Tyskland via posten.

FredrikC gillar detta.
  7. FredrikC

FredrikC Medlem

Skrev du något innehåll på paketet?

8. Sundbom

Sundbom Medlem

Nej, det gjorde jag inte.

FredrikC gillar detta.

Dela sidan