Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sköna vincitat

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Det är alltid trevligt med citat, speciellt med citat om vin. Här kommer en riktig sköning, som dessutom är jäkligt sann!

"The cheapness of wine seems to be a cause, not of drunkenness, but of sobriety. ...People are seldom guilty of excess in what is their daily fare...On the contrary, in the countries which, either from excessive heat or cold, produce no grapes, and where wine consequently is dear and a rarity, drunkenness is a common vice."

Alltså, genom att sätta restriktioner på vin och alkohol så skapar man ett skevt förhållande till alkohol, man vet det på andra ställen i världen, varför kan man inte förstå det här?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Sköna vincitat

Korrekt!


Och Lily Bollingers berömda citat borde väl gälla för dig och alla andra champagnetorskar:

"I drink it when I'm happy and when I'm sad. Sometimes I drink it when I am alone. When I have company I consider it obligatory. I trifle with it if I'm not hungry and drink it when I am. Otherwise I never touch it - unless I'm thirsty."
 

hampus86

Medlem
SV: Sköna vincitat

Komikern Art Buchwald: "I like Champagne because it always tastes as though my foot's asleep."

Larry Hagman: You couldn't smoke grass on the set of Dallas, I didn't want to do that, I was perfectly satisfied with my champagne.

Winston Churchill:
Remember gentlemen, it's not just France we are fighting for, it's Champagne!
Meeting Franklin Roosevelt was like opening your first bottle of champagne; knowing him was like drinking it.
 

Håkan

Medlem
SV: Sköna vincitat

En vinrecension som jag alltid hållit i minnet, är nog en av de mer klassiska. Myntades av Joseph Berkmann, vinprovare på Gourmet tidigt 80-tal
Om Rene Babier Rose "Det perfekta vinet till sommarsalladen, ja i dressingen alltså"
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Sköna vincitat

"Du dricker vin för njutningens skull, men jag gillar vin för då blir jag full."

//Cornelis Vreeswijk
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Sköna vincitat

"Och ingen som har druckit gammalt vin vill sedan gärna hava nytt; ty han tycker, att det gamla är bättre." Lukasevangeliet: 5:39
 

Andreas L

Medlem
SV: Sköna vincitat

Krug skrev:
"Och ingen som har druckit gammalt vin vill sedan gärna hava nytt; ty han tycker, att det gamla är bättre." Lukasevangeliet: 5:39


Krug, vad säger du om "jag vill prova en rajsling, för att jag har aldrig provat en rajsling"...
Thomas quick look alike massmördare, vinbaren på Berns 2002 på jakt efter nya offer

Eller sug på denna "Pinotage är som analsex, det må vara en krydda då ochdå, och kan vara kul att prata om, men i verkligheten blir det ganska murrigt"... Internationell toppsommelier som vill vara anonym...
 

anders

Medlem
SV: Sköna vincitat

Andreas L skrev:
Eller sug på denna "Pinotage är som analsex, det må vara en krydda då ochdå, och kan vara kul att prata om, men i verkligheten blir det ganska murrigt"... Internationell toppsommelier som vill vara anonym...
Utav nyfikenhet, denne internationelle toppsommelier, har han provat mycket "pinotage"...?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Sköna vincitat

Krug, vad säger du om "jag vill prova en rajsling, för att jag har aldrig provat en rajsling"...
Thomas quick look alike massmördare, vinbaren på Berns 2002 på jakt efter nya offer

Eller sug på denna "Pinotage är som analsex, det må vara en krydda då ochdå, och kan vara kul att prata om, men i verkligheten blir det ganska murrigt"... Internationell toppsommelier som vill vara anonym...

Ja fy fan, han var läskig! Och det bästa var ju när han gled fram till de där tjejerna och satt sig mellan två av dem i en soffa, sippade på vinet i en timma och stirrade på deras bröst tills tjejerna fick nog och drog!

En hjälte!
 
Toppen