Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Skriva ut förteckning av vinkällaren

Boxarn

Medlem
Hej,
Jag undrar om någon har erfarenhet (från Vivino, Wineceller eller liknande). v att få ut en råfil eller färdigt format på de viner som finns lagrade i vinkällaren. Jag tycker att nuvarande appar inte ger den överblick jag önskar erhålla från helheten i vinkällaren då jag har drygt 1000 viner. Jag önskar kunna sortera på druva, land, mitt egna betyg, år etc. Någon som har erfarenhet kring detta?
Vänligen
Magnus
 

lukastollig

Pudelfantast
Cellartracker har allt du önskar dig. Du kan sortera på i princip valfria parametrar i flera steg, exv. land, region, producent, du kan exportera till excel eller skriva ut en vinlista i restaurangformat med flera olika sorteringsalternativ mm. Har du en excel på vinerna kan du också direkt ladda upp den mot cellartracker så slipper du besväret att lägga in källaren manuellt.
 
Trådskapare
B

Boxarn

Medlem
Cellartracker har allt du önskar dig. Du kan sortera på i princip valfria parametrar i flera steg, exv. land, region, producent, du kan exportera till excel eller skriva ut en vinlista i restaurangformat med flera olika sorteringsalternativ mm. Har du en excel på vinerna kan du också direkt ladda upp den mot cellartracker så slipper du besväret att lägga in källaren manuellt.
Snyggt! Låter precis som det jag söker efter. Kostnad?
 

Ludvig

Medlem
Om man ”betalar” eller skänker pengar så öppnar CT värderingsfunktionen så du ser vad vinerna i din samling värderas till.
 

jalvemo

Medlem
Jag gillar ”skriv ut hela vinkällaren som resturangvinlista”!
Bra resturang! Å bara vin man gillar till bra priser! :)
Jag kör också CT, och sedan har jag kopplat Vinopal appen på paddan till CT (också gratis), ger en bra visuell överblick.
CT är en av få grejer jag faktiskt väljer att betala för när man inte måste, bra grejer
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Cellartracker har allt du önskar dig. Du kan sortera på i princip valfria parametrar i flera steg, exv. land, region, producent, du kan exportera till excel eller skriva ut en vinlista i restaurangformat med flera olika sorteringsalternativ mm. Har du en excel på vinerna kan du också direkt ladda upp den mot cellartracker så slipper du besväret att lägga in källaren manuellt.
Hur exporterar man excel till ct?
 

JonasBo

Medlem
Jag gjorde detta för ett år sedan.
Då jag redan hade mitt innehav lagrat som spreadsheet var det en enkel match för att importera (går via supporten så man får donera en mindre slant, med det är det värt imo)
 
Toppen