Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Mysonoxen skrev:
Ja, det är väldigt vad alla är långa här, med mina futtiga 184 cm känner jag mig som en dvärg.
Jag måste nog besöka Bengt Frithiofsson eller rentav Hugh Johnson som är tre äpplen hög för att återfinna lite självförtroende...

Jag håller ståtliga 175 cm, det är inte längden som är det viktiga, det är hur snabbt man kan trycka på avtryckaren.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Krug skrev:
Jag håller ståtliga 175 cm, det är inte längden som är det viktiga, det är hur snabbt man kan trycka på avtryckaren.

Man kan ju ta liknelsen i vin.
Om storleken på förpackningen vore avgörande för kvaliteten skulle vi alla dricka BiB såvida vi inte får tag på den där jättepavan Maximus eller vad den heter som Beringer kom upp med, tror den rymmer närmare 175 pavor. Lagom till bröllopsfesten, men vem ska hälla upp vinet? Alexander Karelin?
 

anders

Medlem
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Mysonoxen skrev:
Man kan ju ta liknelsen i vin.
Om storleken på förpackningen vore avgörande för kvaliteten ...

Jag tror att ärade magnum kommer att ha lite att tillägga i det ämnet... ;)

Jag ska byta namn till Nebukadnessar :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

anders skrev:
Jag tror att ärade magnum kommer att ha lite att tillägga i det ämnet... ;)

Jag ska byta namn till Nebukadnessar :D

Själv får jag väl heta 75 cl. då :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Menar du 75cl som flaskstorleken eller 75cl som barnkläderstorleken?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Mysonoxen skrev:
Man kan ju ta liknelsen i vin.
Om storleken på förpackningen vore avgörande för kvaliteten skulle vi alla dricka BiB såvida vi inte får tag på den där jättepavan Maximus eller vad den heter som Beringer kom upp med, tror den rymmer närmare 175 pavor. Lagom till bröllopsfesten, men vem ska hälla upp vinet? Alexander Karelin?
Det finns ju gränser för allt, faktum är att flaska är bättre än halvflaska, KLART BÄTTRE, magnum är bättre än flaska, INGET TVIVEL men sen...är JERO bättre än magnum?? iaf inte sämre. Så Myson du har lite rätt när det gäller storleken vi borde dricka större buteljer men inte BiB, det är ingen butelj utan som namnet antyder, en BOX ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

magnum skrev:
Det finns ju gränser för allt, faktum är att flaska är bättre än halvflaska, KLART BÄTTRE, magnum är bättre än flaska, INGET TVIVEL men sen...är JERO bättre än magnum?? iaf inte sämre. Så Myson du har lite rätt när det gäller storleken vi borde dricka större buteljer men inte BiB, det är ingen butelj utan som namnet antyder, en BOX ;D

Det är jag med på, och jag kanske ska vara så ond att jag skriver att det inte är något vin heller... ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Skulle ni låta er dotter gå ut med denna man?

Mysonoxen skrev:
Det är jag med på, och jag kanske ska vara så ond att jag skriver att det inte är något vin heller... ;D
Ond!? ja ibland kan sanningen vara ond :eek:
 
Toppen