Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Lambo

Medlem
...fick en krya på mig present av tjejen, skumpaprovning prestige den 6e maj på Regeringsgatan.

Nån har har varit på prestige provningen tidigare? Kan man förvänta sig enbart produkter som finns i sortimentet eller har dom godsaker gömde för dessa provningar?
Vilket fall som helt så var det toppenpresent och det ska bli intressant.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Lambo skrev:
...fick en krya på mig present av tjejen, skumpaprovning prestige den 6e maj på Regeringsgatan.

Nån har har varit på prestige provningen tidigare? Kan man förvänta sig enbart produkter som finns i sortimentet eller har dom godsaker gömde för dessa provningar?
Vilket fall som helt så var det toppenpresent och det ska bli intressant.

Exakt hur sjuk måste man vara för att få en sådan present??

/A, sjuk sedan en vecka(!)
 

Elvis

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Jag vet inte vad man provar på prestigeprovningarna men jag vet att just provningarna på Regeringsgatan brukar bli fulltecknade tidigt, eftersom de är Stockholm "huvudbolag" för vin. Trevlig present!
 
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Lambo skrev:
...fick en krya på mig present av tjejen, skumpaprovning prestige den 6e maj på Regeringsgatan.

Vad har din flickvän för telefonnummer?

0/12 platser tillgängliga iallafall. Så det blir fullt
 

CH

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Jag har varit på 2 provningar som SS anordnat men tyvärr ingen prestige provning.
Senast gick provningen på 600kr och då provades:
Pierre Peters -00, Laurent-Perrier -99, Gosset -99, Jacquesson -97 och när provningen var över delades en flaska 2003 by Bollinger på 15 pers.

Helt ok grejer men rimligtvis plockar de fram lite vassare grejer till er provning eftersom det ska var en prestige proving.


Tex:
15pers x 600kr = 9000kr
Kostnad för Champagnen: 5153kr (Bolly 749:-, PP mag 950:-, Jacquesson 2*769:-, Laurent 2*429:-, Gosset 2*529:)

SS håvade mao in 3847:- för denna provningen. Utgår man från att de tar samma summa för denna provingen och man kollar upp deras sortiment så kan du räkna baklänges och få fram ungefär vilka flaskor som kan tänkas provas.
 

Lando

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Låter trevligt, vanliga prestigechampagneprovningen kostar ju 800 kr men den du ska gå på 1000 kr så det blir säkert trevligt. Själv har jag bara gått på "Lär dig prova rött" där det bjöds på bland annat Gredos :p men imorgon ska jag på Bourgogneprovning.
 

kayaker

Cyklist
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Lando skrev:
Låter trevligt, vanliga prestigechampagneprovningen kostar ju 800 kr men den du ska gå på 1000 kr så det blir säkert trevligt. Själv har jag bara gått på "Lär dig prova rött" där det bjöds på bland annat Gredos :p men imorgon ska jag på Bourgogneprovning.
Gredos? Örk! :eek:
Jag tolkar det som att man till varje pris ska undvika de billigaste provningarna...
 

Keen

slan
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

kayaker skrev:
Gredos? Örk! :eek:
Jag tolkar det som att man till varje pris ska undvika de billigaste provningarna...

Jag gick på Frankrike, de röda mästerverkens land och fick dricka bl.a. 98 Lafleur-Petrus, 99 Latour, 01 Haut Brion, 01 Guigal La Mouline. Den var mycket trevlig :D
 

Lando

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

kayaker skrev:
Gredos? Örk! :eek:
Jag tolkar det som att man till varje pris ska undvika de billigaste provningarna...

Det var lite kul faktiskt, vi fick prova sex olika röda viner blint och den jäveln har mage att dra till med Gredos som vin nummer ett vilket vi såklart spenderade mest tid på när vi skulle lära oss proceduren för provning osv.. :D Sen gick det upp till Il Carbonaione som kostar 380 kr och var svingott så en ganska stor spridning även på den billigaste provningen.
 

Jos

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Jag gick på Regeringsgatans provning som kostade 1000 har jag för mig och fick pröva 7 viner, däribland;
Lafite-Rothschild
Granbussia -90
Ornellaia
Vega Sicilia Unico
 

Dejzan

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Har varit på champagneprestige 2ggr (på hansa inte regeringsgatan) då har Krug Grand Cuvée, Cristal, William deutz -88 och Salon -96 bla varit med.
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: Skumpaprovning Prestige på Regeringsgatan....

Tack för alla inputs, utom från showpower som ville ha nr till min flickvän ha ha ;D

Jag återkommer med en en recension efter provningen
 
Toppen