Skylt för vinkällare

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Ståhlis, 6 februari 2020.

1. Ståhlis

Ståhlis Medlem

Hej,

Jag byggde för en tid sedan om en toalett i källaren till vinkällare samt smyckade ut väggen runt, byggde specialdörr osv (se bilden). Jag söker nu en passande skylt att sätta på dörren. Jag har surfat runt lite men inte hittat något som jag tyckte kändes rätt. Är det någon som har tips?

Bifogade filer:

2. Pontus

Pontus Medlem

Gott skit?

MartinE, LarsW, thunberg och 1 annan gillar detta.
  3. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Das(s) weinkeller?

vintomas, MartinE, LarsW och 1 annan gillar detta.
  4. The Wall

The Wall Medlem

Kanske "Lasciate tutta la quercia, voi ch’intrate" (med reservation för grammatiken)

5. Ståhlis

Ståhlis Medlem

Jag kanske borde förtydliga att jag är intresserad av att köpa en redan färdig skylt på svenska eller engelska (Vinkällare eller Wine Cellar). Gärna gammal i ålder eller stil. Det går ju att beställa nya på vissa siter men hittar ingen med genuin känsla.

Helen gillar detta.
  6. Sonderlese

Sonderlese Medlem

Tjusig dörr!
    Jag förstår precis vad du letar efter, men har inga tips. Nåt i gjutjärn kan jag tänka mig.

Ståhlis gillar detta.
  7. Ståhlis

Ståhlis Medlem

Tack! Ja precis nåt i gjutjärn eller liknande. Går man till nån smidesaffär och specialbeställer eller till en smed går det säkert på många tusen och det känns tveksamt.

8. Vingubben

Vingubben Medlem

9. sunqan

sunqan Vinös

10. Ståhlis

Ståhlis Medlem

11. Ståhlis

Ståhlis Medlem

12. Prata med Byggfabriken.com, de verkar inte ha en specifik emalj skylt för vinkällare men kanske kan göra en...

Dela sidan