Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 18 januari 2019

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Lyckades få landets sista flaskorna Etna Rosso från Terre Nere överflyttade från Umeå idag.
Inte utan att man blir lite gubbsur... Har ju köpt samma vin de senaste fem åren och i början var man ju rätt ensam om att bära hem etnaviner.
Numera verkar hipstereffekten gjort att hyllorna länsas all för snabbt på allt som kommer från Etna :mad:
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Lyckades få landets sista flaskorna Etna Rosso från Terre Nere överflyttade från Umeå idag.
Inte utan att man blir lite gubbsur... Har ju köpt samma vin de senaste fem åren och i början var man ju rätt ensam om att bära hem etnaviner.
Numera verkar hipstereffekten gjort att hyllorna länsas all för snabbt på allt som kommer från Etna :mad:
Du får sluta vara en trendsättare och "influenser" ;)
 
Lyckades få landets sista flaskorna Etna Rosso från Terre Nere överflyttade från Umeå idag.
Inte utan att man blir lite gubbsur... Har ju köpt samma vin de senaste fem åren och i början var man ju rätt ensam om att bära hem etnaviner.
Numera verkar hipstereffekten gjort att hyllorna länsas all för snabbt på allt som kommer från Etna :mad:
haha, jag ringde Umeå och försökte övertala tjejen i luren om att släppa de där sista flaskorna och låta mig plocka hem dom istället......men föga förvånande gav hon inte med sig.
 

jrick

Medlem
Lyckades få landets sista flaskorna Etna Rosso från Terre Nere överflyttade från Umeå idag.
Inte utan att man blir lite gubbsur... Har ju köpt samma vin de senaste fem åren och i början var man ju rätt ensam om att bära hem etnaviner.
Numera verkar hipstereffekten gjort att hyllorna länsas all för snabbt på allt som kommer från Etna :mad:
Intressant faktiskt att det fått sådan popularitet. Jag undrar om det är en massa tidningsrecensenter som tipsar om samma saker? Inte sällan de har en rätt stor påverkan. Det var ju ändå 840 flaskor eller nåt som sålde slut på en vecka. Jag fick nöja mig med Guardiola och den vita.
 

Wintermute

Medlem
Beträffande Etna...
Picture1.jpg
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Lyckades få landets sista flaskorna Etna Rosso från Terre Nere överflyttade från Umeå idag.
Inte utan att man blir lite gubbsur... Har ju köpt samma vin de senaste fem åren och i början var man ju rätt ensam om att bära hem etnaviner.
Numera verkar hipstereffekten gjort att hyllorna länsas all för snabbt på allt som kommer från Etna :mad:
Då får du tacka mig lite lätt för det var mina 7 flaskor som du fick tag i ;) Valde att köra 5 stycken bara av 12. (Är dock ingen hipster utan föll för Etna för 3 år sedan) :)
 

CalleNylle

Medlem
2010 släppte Robert V Camuto boken palmento: a sicilian wine odyssey. Tror denna bok gav ganska stort uppsving för regionen, sen släppte magasinet Noble rot ett nummer om Etna viner då kom alla hipsters. Kan för övrigt rekommendera förstnämnda boken. Den är mer som en resedagbok än faktabaserad och möter odlarna och deras vardagsliv.
 
Toppen