Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 augusti 2019

LarsW

Medlem
Nu har Veuve Clicquot 2012 tagit slut i weblagret. Det finns fortfarande i 67 butiker; varav 32 är i Stockholms län. Alla utom enstaka av Stockholmsbutikerna har två lådor eller fler på hyllan. Finns det någon uttalad inriktning vad gäller hur mycket som skall vara Web och hur mycket som skall ut på butikshyllorna?
Jag fick förvisso de flaskor som jag ville ha, men att websaldot tar slut på någon timme samtidigt som halva den nationella tilldelningen står på hyllor i Stockholms län känns lite konstigt.
Kommer det ett andra släpp eller var allt allokerat? Följde inte med Veuven.
Mas De Boislauzon var lite samma sak. 1800 flaskor inköpta och bara 144 i weblagret i morse. Tog slut på 2-3 minuter tror jag.
De hade ju köpt in ganska mkt Veuve också så borde ju kunna ha både i weblager och butik tycker man.
 

Trydebull

Medlem
Kommer det ett andra släpp eller var allt allokerat? Följde inte med Veuven.
Mas De Boislauzon var lite samma sak. 1800 flaskor inköpta och bara 144 i weblagret i morse. Tog slut på 2-3 minuter tror jag.
De hade ju köpt in ganska mkt Veuve också så borde ju kunna ha både i weblager och butik tycker man.
Det fanns 1440 flaskor från början och erfarenhetsmässigt brukar det komma påfyllnadssläpp när det är över ca 800 flaskor. Så det gör det nog den här gången också
 

Johan L

Medlem
Inte ett dugg. Får ofta be min butik i Sveriges fjärde största stad beställa flaskor som står i någon Stockholmsförort, medan inte en enda flaska har letat sig till butikerna i Uppsala län.

Uppsala får rätt bra tilldelning av öl (och sprit, tror jag) i småpartisläppen men desto sämre av vin vad det verkar. Är nog så att butikerna här inte säljer så mycket premiumviner i jämförelse med premiumöl.
 

Fredrik L

Medlem
Uppsala får rätt bra tilldelning av öl (och sprit, tror jag) i småpartisläppen men desto sämre av vin vad det verkar. Är nog så att butikerna här inte säljer så mycket premiumviner i jämförelse med premiumöl.
Tycker att det har blivit sämre över tid. För några år sedan upplevde jag det som att det kom mer av intresse till Uppsala. Nu måste jag beställa de flesta flaskor som jag vill ha.
 

Sigdarve

Medlem
Nu har Veuve Clicquot 2012 tagit slut i weblagret. Det finns fortfarande i 67 butiker; varav 32 är i Stockholms län. Alla utom enstaka av Stockholmsbutikerna har två lådor eller fler på hyllan. Finns det någon uttalad inriktning vad gäller hur mycket som skall vara Web och hur mycket som skall ut på butikshyllorna?
Jag fick förvisso de flaskor som jag ville ha, men att websaldot tar slut på någon timme samtidigt som halva den nationella tilldelningen står på hyllor i Stockholms län känns lite konstigt.
Nu finns det 21 flaskor i webblagret.
 

Thirsty

Smygnykterist
Veuve torde ju finnas hos diverse taxfree etc. 2008 finns ju fortfarande på nätet till lägre pris än 2012 hos SB. Ingen stress över den. :cool:
 

Boletus

Medlem
Måste rekommendera Domaine de la Janasse Côtes du Rhône Villages. Finns kvar i många butiker och i weblagret.

För 185 spänn är det något av det absolut bästa jag testat i prisklassen. Dekadent, koncentrerad frukt, lätt bärig sötma, välbalanserat, intensiv fruktdriven doft. En riktig publikfriare.

Även samma producents instegs-CdR 2018 som nu finns i BS för ynka 120 spänn (dock måste man beställa hel låda) är väldigt bra valuta för pengen och publikfrieri av rang. Fungerar för närvarande som bordsvin hemma vid besök av icke-entusiaster ;)
 
Toppen