Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 3 maj 2019

HJF

Medlem
Från Zilliken släpptes även deras Saarburger Rausch Spätlese 2017 i detta släpp, men den verkar inte ha varit med på provningen?
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Från Zilliken släpptes även deras Saarburger Rausch Spätlese 2017 i detta släpp, men den verkar inte ha varit med på provningen?
Nej, det är importören som avgör vad som ska vara med på provningen. I alla fall för sånt som släpps i mindre partier.
 

Jonas Sand

Medlem
Jag köpte två flaskor av vardera av Château de Nages och Bisci verdicchio

Jag är en såndär hopplöst omodern man i yngre medelåldern som uppskattar såväl en Verdicchio som en Sauvignon Blanc. Två druvor som jag upplever att gemene mer vinintresserad upplever som... ....meh.
 

vinosofi

Medlem
De var väldigt olika i stil - den halvtorra insmickrande och charmig, medan den torra var kärv och butter. Den torra Zilliken bör nog ligga >5 år. Den halvtorra går att klunka direkt.
Min känsla är dock att det är mer generellt så just nu. Se hur snabbt Willi Schaefer gick för några veckor sedan.
 

Johan L

Medlem
Nej, det är importören som avgör vad som ska vara med på provningen. I alla fall för sånt som släpps i mindre partier.

Bland det som inte får butiksspridning utanför de tre vinkällarbutikerna (PK, Nordstan, Hansa) får leverantörerna välja själva om de vill skicka några buteljer till skribentprovningarna. För det som har vidare butiksspridning måste de skicka in till skribentprovningarna. Åtminstone är det så det funkar för öl men tror inte det ser annorlunda ut för vinerna.
 

Lspinnars

Medlem
Bland det som inte får butiksspridning utanför de tre vinkällarbutikerna (PK, Nordstan, Hansa) får leverantörerna välja själva om de vill skicka några buteljer till skribentprovningarna. För det som har vidare butiksspridning måste de skicka in till skribentprovningarna. Åtminstone är det så det funkar för öl men tror inte det ser annorlunda ut för vinerna.

Kan bekräfta att det är så!
 

Jerry

Medlem
Var det någon som fick tag i Seven Springs Pinot? Skulle släppas 1000, varav 360 i butik, la min beställning 10:00:16 och då var websaldot tomt. Sen stod det att den skulle släppas idag och nu är den borta som artikel helt. Skumt.
 
V

Vincent H

Var det någon som fick tag i Seven Springs Pinot? Skulle släppas 1000, varav 360 i butik, la min beställning 10:00:16 och då var websaldot tomt. Sen stod det att den skulle släppas idag och nu är den borta som artikel helt. Skumt.
Kan nog lova att de råkats ta bort bara, besökte PK-huset igår och det fanns kvar många långt efter öppning så jag tror det bara är ett misstag att de åkt ut.
 

Zingo

Medlem
Brukar de flesta flaskorna skickas till butik i SP? Hade siktat in mig på Cuvee Sextant och von Winning men dessa har 0 i websaldo? Tycker inte de redan borde sålt slut eller kommer det leveranser allt eftersom? Bor tyvärr för långt bort från bolag som har dessa hemma...
 

Adamanko

Medlem
Brukar de flesta flaskorna skickas till butik i SP? Hade siktat in mig på Cuvee Sextant och von Winning men dessa har 0 i websaldo? Tycker inte de redan borde sålt slut eller kommer det leveranser allt eftersom? Bor tyvärr för långt bort från bolag som har dessa hemma...
Dom brukar fylla på webbsaldot lite då och då. Så det ska nog finnas stora chanser att få tag på dom ovannämnda.
 

Jerry

Medlem
Ok tack, håller tummarna :)

Båda vinerna finns över hela landet så det är bara att vänta tills på fredag (en vecka efter släpp) och be ditt lokala bolag ta hem det från en av de butiker som fortfarande har det på hyllan.
 
Toppen