Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 mars 2016

Magikern

Medlem
Funderar på Cattle King 2012 om det finns flaskor kvar men misstänker Shafer Relentless varning och då är allt över 400 för mycket. Kan hända att jag har helt fel dock. ;)
 

Pontus

Medlem
Funderar på Cattle King 2012 om det finns flaskor kvar men misstänker Shafer Relentless varning och då är allt över 400 för mycket. Kan hända att jag har helt fel dock. ;)
Det skiljer en hel del i stil. Cattle King är betydligt mer komplex, har högre syra och går mer åt det blåfruktiga hållet. Säger som Frithiofsson, "öööh, aaaah, det är bara att köpa".

 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
image.jpeg
 

Magikern

Medlem
Det skiljer en hel del i stil. Cattle King är betydligt mer komplex, har högre syra och går mer åt det blåfruktiga hållet. Säger som Frithiofsson, "öööh, aaaah, det är bara att köpa".


En vild gissning är att de är rätt likt Relentless med högre syra. ;)

Nöjde mig med ett annat vin som jag tror mer på. :)
 

Bboy

Medlem
Kan det tänkas dyka upp fler Cattle King. Satt i telemöte o sumpade den med nån sekund...
 
Kan rapportera inköp av två flaskor av årgång 2006 som släpptes idag, montevetrano o Sarget. Känns som italienaren har litet uppsida medan fransosen känns mer som ett säkert kort. Funderar på La Reyne men de kan ju vara rätt kärva rätt länge. Ngn som provat?
Btw - mkt användbart med dessa "små partier"trådar som jag läst "anonymt" en tid nu. Och kul forum!
 

gece

Man vänjer sig.
Även jag hoppade på Cattle King-tåget, samt några Felton Road Block 2 Chardonnay... och Domaine de Pélican, både Chardonnay och Savagnin. Samt Haut Condissas. Känner jag mig själv blir det förmodligen uppsamlingsheat, där de insatta tippar på att Rioja, Bordeaux och Cahors ligger bra till.

Skönt att ha gott om plats i källarn. :)
 

Alter Ego

Medlem
Även jag hoppade på Cattle King-tåget, samt några Felton Road Block 2 Chardonnay... och Domaine de Pélican, både Chardonnay och Savagnin. Samt Haut Condissas. Känner jag mig själv blir det förmodligen uppsamlingsheat, där de insatta tippar på att Rioja, Bordeaux och Cahors ligger bra till.

Skönt att ha gott om plats i källarn. :)

Hmm, känner att det får bli ett uppsamlingsheat här också, det svider lite att jag inte plockade Savagnin, Haut Condissas, Astralame, Barda Pinot Noir, Charme Niepoort, Bergströms röda/vita...

Tur att källarn är stor när förståndet är litet.
 
Toppen