Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 5 juli 2019

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
En hel del kul Riesling i alla fall. Men 475 pix för Cantemerle -15 känns lite saftigt!?
Skumt, de hoppade över att släppa 2015 förra året så jag köpte från Tyskland för 330kr/flaskan och 2016 släpptes ju i små partier för inte så länge sedan... En premium på en extra hunka för att flaskorna dammat på ett lager i ett år känns lagom överprisat.
 

Håkan

Medlem
Hmm, när två av de enligt Patrik bästa vinerna är söta då vete katten vilket humör Patrik "Jag gillar egentligen inte söta viner" egentligen var på? :D
Tack för noterna, sitter alltid som ett smäck!
 

Bastardo

Medlem
Kiitos paljon! Tack så mycket för dina noteringar, Patrik! :)
Jag ska analysera allting lite noggrannare för att avgöra vad som kan vara intressant. Brukar jämföra med flera källor, gärna svenska och pålitliga sådana. Finns mycket dynga på den fronten, som jag noterar inte alls … ;)
Munskänkarna jag har högt förtroende för liksom bkwine. Hans Artberg också, för han vet vad han pratar om.
Sen finns det många aktörer som är bundna till vissa importörer och ger aldrig dåligt betyg för deras viner.
Som sagt, man måste veta vilka är pålitliga. För det finns ingen chans i världen att hinna prova själv allting som kommer. Och det kan inte vara så angenämt heller, med tanke på vilka urusla viner det ges ut ibland.
 
Last edited:

Poussard

Medlem
95968 Viña Cubillo Crianza 2009 159 kr
N: Murket trä, torkad tomat, lakrits och kallt te.
M: Björnbär, trä, lätt ox, murrig och gammaldags. Klen frukt. Klar besvikelse. Ingen klagade på flaskan, men jag är inte helt säker på att den var helt 100 %. 78-80p
Jag undrar om den var 100 då detta vin fått över 90 på andra ställen..
 
Samtliga Keller verkar ha försvunnit från listan sen i förrgår när jag kollade senast, någon som har info kring det?
 

LeChat

Medlem
Hade egentligen tänkt köpa ett par 2016 Clos Mogador men det blev två flaskor 2015 Darioush Cabernet Sauvignon istället. :)
 

Raste

Medlem
Hade egentligen tänkt köpa ett par 2016 Clos Mogador men det blev två flaskor 2015 Darioush Cabernet Sauvignon istället. :)
Är sugen att klippa en Darioush också men känns som den var rätt saftigt prissatt. Men kan man dricka den nu och den får bra poäng så kanske värt att testa någon flaska? Vad fick dig att skippa Clos Mogador?
 

Bastardo

Medlem
Så bra!:)
Då blev det ett väldigt billigt släpp.

Inköpt: Keller Auslese
Det kommer bättre tider för dig att bunkra upp, LarsW! :)
Jag funderar själv på att köpa Riojan från 2009. Hyfsad bra recensioner på många håll och producenten är legendarisk!
 
Toppen