Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 7 september 2018

matage

Medlem
Äsch då. Otur igen. Kollade såvitt jag minns runt nio och sen nån gång efter 10 och då var det inga flaskor.
Hade bevakning på dem men har inte fått ngt pip om det ännu...:vägg:
Bevakningen är ju ett skämt! Jag fick mess idag om att den var slut men inte ett ljud om att de nånsin kom in...
 

IsKr

Medlem
Har läst på detta forum nu i några månader, nu var det dock dags att registrera sig och bli en del av detta eminenta forum.

Eftersom jag som många andra inte lyckades kapa nån cristal så köptes delamotte istället. Levereras inte denna i en låda? Av dom bilder jag delvis sätt på nätet så ser det ut att vara fallet.

Mvh
 

Wintermute

Medlem
Har läst på detta forum nu i några månader, nu var det dock dags att registrera sig och bli en del av detta eminenta forum.

Eftersom jag som många andra inte lyckades kapa nån cristal så köptes delamotte istället. Levereras inte denna i en låda? Av dom bilder jag delvis sätt på nätet så ser det ut att vara fallet.

Mvh
Det slog mig också. Skönt att slippa lådan. Lallier kom i lådor, som å andra sidan bidrog med att informera om att det var en Collection Memoire, vilket inte framgick av flaskan.
 

Essle

Medlem
Har läst på detta forum nu i några månader, nu var det dock dags att registrera sig och bli en del av detta eminenta forum.

Eftersom jag som många andra inte lyckades kapa nån cristal så köptes delamotte istället. Levereras inte denna i en låda? Av dom bilder jag delvis sätt på nätet så ser det ut att vara fallet.

Mvh
Köpt och då stod dom på hylla utan låda.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Har läst på detta forum nu i några månader, nu var det dock dags att registrera sig och bli en del av detta eminenta forum.

Eftersom jag som många andra inte lyckades kapa nån cristal så köptes delamotte istället. Levereras inte denna i en låda? Av dom bilder jag delvis sätt på nätet så ser det ut att vara fallet.

Mvh

Kul med nya medlemmar, varmt välkommen! :)
Jag är inte helt säker på min sak, men jag tror att det är lite olika hur systembolaget packar upp och hanterar sina trälådor. De har nyligen gått ut direktiv att trälådor ska förbjudas i marknadsföringssyften. Kanske att personalen på ditt lokala systembolag gjort sig av med lådan och lagt dina flaskor i en korg?
 

IsKr

Medlem
Kul med nya medlemmar, varmt välkommen! :)
Jag är inte helt säker på min sak, men jag tror att det är lite olika hur systembolaget packar upp och hanterar sina trälådor. De har nyligen gått ut direktiv att trälådor ska förbjudas i marknadsföringssyften. Kanske att personalen på ditt lokala systembolag gjort sig av med lådan och lagt dina flaskor i en korg?
Tack

Dom så att från första september så var det förbjudet med lådor. Tänkte dock snarare på den vanliga kartonglådan. Jag var förbi systemet idag och dom sa att dom kom utan låda.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tack

Dom så att från första september så var det förbjudet med lådor. Tänkte dock snarare på den vanliga kartonglådan. Jag var förbi systemet idag och dom sa att dom kom utan låda.
Får börja med att säga välkommen till forumet!

-Lådor har inte blivit förbjudet men dock "tillfälliga förpackningar" vilket i praktiken tidigare inneburit att en leverantör packar vinet i trälåda i beställningssortimentet för att sälja bra och sedan ta bort trälådan så fort vinet kvalat in till ordinarie sortiment. Alla leverantörer vet ju att man kan sälja vilket diskvatten som helst så läge det kommer i "snygg trälåda".
Får ju faktiskt ge Systemet lite credd för att de stoppar upp det jäkla ofoget.

Men, de viner som alltid levereras i trälåda får förstås fortsätta att göra.
Dock är det vanligt att lådor öppnas och packas om i systemets egna "papplåda" någonstans på vägen.
När jag beställt jämna 6/12 av bordeauxviner så brukar de komma i trälådan om den skeppas direkt från leverantör men om vinerna passerat SB's centrallager försvinner trälådan på vägen i 50% av fallen.

-Konspirationsteorierna är många...
 

HerrMelin

Medlem
Är ett riktigt bra vin, köpte 3 flaskor efter att jag läste hans not. Kanske ska ta och köpa lite fler, nu lär dom ju försvinna.
 
Toppen