Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier blir tillfälligt sortiment.

Johan L

Medlem
Det som händer är att ytterligare ett nyhetssortiment införs som är tänkt att innehålla sådant som inte passar inom ramarna för små partier men som inte heller har riktigt en möjlighet att slå sig in i fast sortiment. Inte fullt så exklusivt som små partier, inte fullt så mainstream som fast sortiment. Artiklarna kommer att distribueras i 50-200 butiker, att jämföra med små partier som kommer till 3-50 butiker.

Det som vi brukar kalla för små partier heter internt på SB "tillfälligt sortiment exklusiv" (antar att detta lett till ett missförstånd hos OP), och det kommer att bli kvar. Det kommer alltså finnas två nyhetssortiment parallellt, med samma lanseringsdagar.

Jag tycker länken ovan förklarar det hela ganska bra (dock med fokus på hur de kommer jobba med ölnyheter), men så är jag lite partisk eftersom jag skrivit den :)

Fler nyheter att prova för oss som går på skribentprovningar alltså.
 

Mats Petri

Österlen
Nu blir jag väldigt nyfiken på om just *mitt* bolag kommer att tillhöra de 200 lyckliga. Finns det någon info om vilka bolag som får det här mellansortimentet?
 

The Wall

Medlem
Men... Finns det verkligen 200 systembolagsbutiker i Stockholm, Göteborg och nordvästra halvan Skåne?
Det finns ungefär 440 butiker i hela Sverige och omkring 80 bara i Stockholms län så det lär vara möjligt att komma upp i de 200 butikerna även om man skalar bort lite mer avlägsna delar av länet som Gustavsberg, Nynäshamn, Märsta etc.
 
Toppen