Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Smarta vinkylar?

Smarta vinkylar?

  • Ja! Det kommer öppna upp möjligheter och funktioner som kommer underlätta mitt liv

    Votes: 3 11,1%
  • Ja, men skulle inte betala extra för det

    Votes: 4 14,8%
  • Ja men bara om funktionerna hela tiden uppdateras så inget blir "oudated"

    Votes: 7 25,9%
  • Nej, jag prioriterar andra funktioner

    Votes: 11 40,7%
  • Nej, det kommer bara krångla

    Votes: 7 25,9%

  • Total voters
    27

Sarah Wu

Medlem
Hallå!

Produktdesignern här igen och undrar över eran inställning för smart appliances och speciellt då smarta vinkylar. Svara gärna på pollen! :)
Är det inget svar som passar in får ni gärna kommentera.

Tack på förhand hörni, det underbart att läsa era kommentarer ska ni veta :D

Definition av en smart appliance:
" If an appliance is smart, it's one that you can connect to via your smartphone or tablet. This allows you to better control your appliance remotely, which can bring new levels of convenience, efficiency, safety and peace of mind to your life. For instance, if you're the kind of person who always wonders if you left the stove running, you can check the app while you're on the go to see if you did — and turn your smart stove off right from the app if needed"
 

john b

Medlem
Om den smarta komponenten går att integrera i mitt google home system är det något som jag skulle kunna tänka mig att inte aktivt välja bort iaf.
Då vill jag åtminstone kunna få info om när dörrarna har öppnats och tillförlitlig temperatur och luftfuktighet inkl långtidsdiagram. Kanske att den kan hämta registerdata från cellartracker och presentera dem lite snyggt och integrerat.
Batteri i så att den kan varna om barnen drar ut kontakten för t ex dammsugning. Generella strömavbrott i huset har jag redan system som meddelar om.

Tillverkare med stand alone smarta system tror jag kommer få stora bekymmer framöver.
 
Toppen