Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Smultronställen i Paris?

Jan 00

Medlem
Hej!
Jag åker till Paris på fredag och stannar 5 dagar. Det är länge sedan jag semestrat i Paris.
Finns det tips på hyfsat aktuella smultronställen?
Jag tänker främst på kvarterskrogar, bistron som inte kräver bokning flera veckor innan. Jag tänker på mindre kända restauranger med antingen utsikt och miljö, god stämning, fin vinkällare eller något annat spännande som gör det värt ett besök.

Johpe

Medlem
Absolut inte okänd men fortfarande värd ett besök: Le Grand Véfour (Napoleons stammis ställe), vi hade en fantastisk lunch där sist jag var i Paris.
Sen är kanske denna iaf lite mindre känd: Sacrée Fleur Montmartre, bra kött och framför allt bra traditionell franska grodlår!

buteljen

Medlem
Ambassade de Bourgogne
1774457737053.jpeg
1774457799960.jpeg
1774457813638.jpeg
1774457865402.jpeg

malmoebo

Medlem
Tyvärr har jag inte varit i Paris sedan 2014 men min känsla är att man så gott som 100-procentigt säkert hittar bra krogar i Marais. När man inte känner någons vinpreferenser kan man lätt riskera gå fel med eventuella rekommendationer men nästa gång jag kommer till staden ska jag till Septime La Cave, som Markus Welin (som äger och driver Savant i Stockholm, som jag tycker mycket om) nyligen tipsade om i podden Vin du Podd. Markus beskrev Septime som en fantastisk vinbar.

Toppen