Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Söker efter ett vin

Sist jag var på Lilla Ego så fick jag ett fantastiskt rött vin till renrätten.
Det hette Chateau Simard, från Saint Emillion i Bordeaux, årgång 2000. Jag har nog aldrig druckit ett så charmigt vin som det, till vilt i alla fall, och har nästan rent desperat försökt hitta en återförsäljare sen dess, då det inte längre finns hos systembolaget.
Några tips om var jag kan hitta det skulle gladeligen mottas.
Jag har funnit det hos theis-wine.dk, men där måste man beställa varor för minst 5000dkr för att de ska leverera.
Jag söker alternativ.
ab5f3b7d809712453f8e8a3791883f66.jpg
 

Trydebull

Medlem
Sist jag var på Lilla Ego så fick jag ett fantastiskt rött vin till renrätten.
Det hette Chateau Simard, från Saint Emillion i Bordeaux, årgång 2000. Jag har nog aldrig druckit ett så charmigt vin som det, till vilt i alla fall, och har nästan rent desperat försökt hitta en återförsäljare sen dess, då det inte längre finns hos systembolaget.
Några tips om var jag kan hitta det skulle gladeligen mottas.
Jag har funnit det hos theis-wine.dk, men där måste man beställa varor för minst 5000dkr för att de ska leverera.
Jag söker alternativ. Visa bifogad bild 10756

@Daniel B 's alternativ är bra, men jag har två lådor hemma av 2000 och jag har köpt dem på Systembolaget. Det bör således gå att hitta en svensk importör. När jag kollar verkar det vara Theisvine AB.
Du bör kunna maila dem och kolla om de har kvar 2000. Tror att det är mindre än två år sedan jag köpte dem så det kan finnas flaskor kvar.

Edit: inser nu att det troligtvis på något sätt inte finns någon svensk del utan den danska importörer verkar försörja Sverige också...
 
Last edited:

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det bör således gå att hitta en svensk importör. När jag kollar verkar det vara Theisvine AB
De fanns med i släppet i november 2016, slut sedan länge om man inte har tur och kan luska fram några flaskor hos importören. Kostade runt 200:-.
 

sunqan

Vinös
S
@Daniel B 's alternativ är bra, men jag har två lådor hemma av 2000 och jag har köpt dem på Systembolaget. Det bör således gå att hitta en svensk importör. När jag kollar verkar det vara Theisvine AB.
Du bör kunna maila dem och kolla om de har kvar 2000. Tror att det är mindre än två år sedan jag köpte dem så det kan finnas flaskor kvar.

Edit: inser nu att det troligtvis på något sätt inte finns någon svensk del utan den danska importörer verkar försörja Sverige också...

http://www.theis-vine.se/ de har sitt svenska kontor i göteborg :)
 
Toppen