Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Solera 1884 Malvasia Seco 'Chimidas' av Fermin R. Bethencourt

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Borde locka @jrick att läsa den fantastiska rapporten om detta vin som AI satte ihop åt mig under den tid det tog mig att besöka "herr-rummet".

PXL_20250430_132816730.jpg

Solera 1884 Malvasia Seco 'Chimidas' av Fermin R. Bethencourt

Denna flaska kunde jag inte stå emot att buda på. Ett hårt budkrig senare stod jag som herre på täppan.
Efter flaskan kom hem började jag leta på nätet. Efter 15 minuter hade jag bara lyckats hitta den läkare vars namn står på etiketten och att det fanns ett klart samband med El Grifo på Lanzarote.

Men, inte har jag tid att lägga pussel med en sketen vinflaska. Så jag gav Gemini Advanced Deep Research 2.5 i uppdrag att utforska allt om detta vin. Den hittade avsevärt mer än jag, ofantligt mycket snabbare än jag och strukturerade information från 74 källor och över 17 sidor. Magiskt!

Tyvärr lyckades AI inte hitta någon exakt info om detta vin. Därför har jag nu epostat El Griffo.

Njut av rapporten, den är riktigt bra! Jag lärde mig massor av att läsa den.

Någon som tar sig an utmaningen att hitta mer info än vad AI gjorde?

Attachments

• Unveiling Chimidas 1884 Solera_ A Deep Dive into a Rare Lanzarote Malvasia.pdf
    407,1 KB · Visningar: 7
Last edited:
Toppen