Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Solna

Kaptenen

Medlem
Förslag på vettig restaurang runt Karolinska tas tacksamt emot. Bra käk och ett glas vin på det räcker långt. :)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Om du är på hotell kring Karolinska så är ju Vasastan mycket nära.

I avståndsmässig ordning (gångavstånd) skulle jag föreslå

- Oljebaren. Bra vin och bra käk.
- Grus Grus. Bra vin, vet inte hur käket är.
- Ambar. Mycket orange vin men också annat såklart (en del naturvin) och vad jag hört bra käk.
- Vinverket. Mycket gott vin att välja bland.
- Combo vinbar, om du orkar gå lite längre. Vet inte hur maten är men vin på glas har de väl hundratalet av!(?)

Alla är i bra gångavstånd. Max. 20 minuter med korta ben, 15 minuter på sin höjd och säkert kortare om man har långa ben och inte har något emot lite högre tempo.
 
Trådskapare
K

Kaptenen

Medlem
Om du är på hotell kring Karolinska så är ju Vasastan mycket nära.

I avståndsmässig ordning (gångavstånd) skulle jag föreslå

- Oljebaren. Bra vin och bra käk.
- Grus Grus. Bra vin, vet inte hur käket är.
- Ambar. Mycket orange vin men också annat såklart (en del naturvin) och vad jag hört bra käk.
- Vinverket. Mycket gott vin att välja bland.
- Combo vinbar, om du orkar gå lite längre. Vet inte hur maten är men vin på glas har de väl hundratalet av!(?)

Alla är i bra gångavstånd. Max. 20 minuter med korta ben, 15 minuter på sin höjd och säkert kortare om man har långa ben och inte har något emot lite högre tempo.
Toppen! Grus Grus får det bli. Har hört gott om stället innan. :)
 
Toppen