Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Spanien fimpar

R.P

Medlem
SV: Spanien fimpar

CH skrev:
Nu finns det inte många länder kvar där man för njuta av sina cigarrer på allmäna platser.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8357203.ab

Hur kommer du klara dig nu R.P?

Jag vet inte faktiskt, mycket tråkigt... :'( Hörde rykten om att Katalonien skulle klara sig till Juni men det var tydligen inte sant, blir att röka mer hemma istället helt enkelt, har patio och balkong och slipper minusgrader, så det funkar...
 

Elvis

Medlem
SV: Spanien fimpar

Jag är säker på att spanjorerna kommer att vara flexibla, precis som de är med alla andra lagar. ;D
 

R.P

Medlem
SV: Spanien fimpar

Elvis skrev:
Jag är säker på att spanjorerna kommer att vara flexibla, precis som de är med alla andra lagar. ;D

Man kan hoppas på det, folk är verkligen inte glada över den nya lagen, men vad jag sett hittills så är barerna stenhårda, när jag flyttade hit för en 5-6 år sen så kunde man fortfarande röka på banken...
 

Elvis

Medlem
SV: Spanien fimpar

Jag röker inte så jag tycker att det är skönt, men jag har svårt att tro att de är lika tuffa i Malaga, dit jag oftast reser.
 

anders

Medlem
SV: Spanien fimpar

Jag har för mig att jag såg någonstans att böterna för etablissemanget är (upp till?) 10 000 euro så jag kan gott tänka mig att barerna är hårda. Hade inte ägarna behövt betala utan endast rökarna så hade förbudet aldrig efterlevts.
 

R.P

Medlem
SV: Spanien fimpar

Visst, för folk som inte röker så blir det bättre, för barägare och personal blir det värre, många kommer få slå igen, kvarterskrogarna runt mig är riktigt oroliga, dom ser en förändring med -50% eller mer, kanske blir bättre när folk vänjer sig. Det är säkerligen mest små tapasbarer/cerveserier dit folk kommer både för att dricka och äta som kommer beröras, när det kommer till restauranger så har dom bra redan för ett par år sen infört rökförbud. Ganska kul att se spanjorer sitta förbannade på uteserveringar och röka nu under vintern å andra sidan. ;D
 
Toppen