Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sparkling Göteborg 22/10

Magikern

Medlem
Vad kan man vänta sig på denna mässan? Jag är ute efter smakprov av utvecklat kvalitetsbubbel som man kanske drar sig för att köpa på grund av priset.

Jag antar att man får köpa biljett redan nu annars lär de vara slut eller?
 
Chansen för nått annat än nv,senaste mille från borde större hus o små odlare är nog minimal.
Kan dock finnas någon intressant master class
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
Chansen för nått annat än nv,senaste mille från borde större hus o små odlare är nog minimal.
Kan dock finnas någon intressant master class

Jag trodde att vinerna höll samma nivå som på sommelierernas dag men jag förstår att man inte kan räkna med det direkt, eller?
 
Det är en öppen dryckes mässa,skulle säga att sommeliernas dag är unikt i sitt slag närmast är väl provningar med speciella teman runt om i sverige som kan hålla samma kvalitet på dryck
 

Thirsty

Smygnykterist
Om det är samma koncept som Spakling Stockholm så är det inte riktigt värt ett besök. Enstaka flaska som kan vara kul men inte mycket mer än så samt att det är en mässa.. :(
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vad kan man vänta sig på denna mässan? Jag är ute efter smakprov av utvecklat kvalitetsbubbel som man kanske drar sig för att köpa på grund av priset.
Misstolkar jag dig, eller hoppas du alltså på en mässa där det hälls upp äldre årgångar av prestigechampagner?! Typ sådant som man måste gå till auktionsmarknaden för att hitta? Tipsa hemskt gärna oss andra om du hittar något sådan mässa - jag är väldigt intresserad!!! - men jag skulle gissa att det inte är bland konsumentmässor i Sverige du ska leta! Sådant hälls tyvärr inte heller upp på den vanliga delen av Decanter-, Wine Advocate- eller Revue des Vins de France-mässor jag varit på (bara enstaka prestiger av senaste årgång). Däremot kan det ibland förekomma masterclasses på sådana exklusiva mässor där det ställs upp en vertikal.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
Misstolkar jag dig, eller hoppas du alltså på en mässa där det hälls upp äldre årgångar av prestigechampagner?! Typ sådant som man måste gå till auktionsmarknaden för att hitta? Tipsa hemskt gärna oss andra om du hittar något sådan mässa - jag är väldigt intresserad!!! - men jag skulle gissa att det inte är bland konsumentmässor i Sverige du ska leta! Sådant hälls tyvärr inte heller upp på den vanliga delen av Decanter-, Wine Advocate- eller Revue des Vins de France-mässor jag varit på (bara enstaka prestiger av senaste årgång). Däremot kan det ibland förekomma masterclasses på sådana exklusiva mässor där det ställs upp en vertikal.

Jag hade väntat mig de bästa vinerna från Bereche och liknande (med ålder då) men jag har förstått att jag kan glömma det. ;)
 
Toppen