Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Spotify spellistor

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

SUPRA skrev:
Jag anar en ny tråd. "Show me your stereo" ;D

Jag har tyvärr inget att skryta med.

;D Min cd;
2475820398_56f93670e2.jpg
 

Arvid

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Skojar du? Det görs ju hur mycket bra, ny musik som helst bara man vet vart man ska leta!

Du min vän behöver en spotify-spelliststråd!

Och det är väl lite det som är problemet med spotify just nu, där finns ju så rackarns dåligt utbud. Men det skall ju bli bättre. Och det tar säkert inte lång tid innan de skapar en funktion likt last.fm eller iTunes genius (som jag inte provat, men verkar göra samma sak).

Men jag ger ändå lite tips:
Pitchfork, den bästa (?) nätbaserade musiktidningen, lista på de 100 (eller de 61 som finns på spotify) bästa låtarna under 2008, blandade kategorier (hela listan finns här: http://www.pitchforkmedia.com/article/f ... ks-of-2008) :
http://www.spotifylists.com/story.php?t ... -pitchfork
 

anders

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Detta kan bli kul, smålulliga medelålders män som sitter och delar spellistor med varandra i olika delar av landet! Wohoo!

Som om vi inte redan hade underlag för att förolämpa varandra här i all välmening. Jämför bara tråden Kraftwerk vs Judas Priest vs Alban Berg. Eller var det Riesling vs Merlot...? :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

anders skrev:
Som om vi inte redan hade underlag för att förolämpa varandra här i all välmening. Jämför bara tråden Kraftwerk vs Judas Priest vs Alban Berg. Eller var det Riesling vs Merlot...? :D

Judass Priest... Rob Halford... Craaaaaaaaaaaap!

Jag ska fixa till en manlig playlist ikväll!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

EuphoniC skrev:
Ah, den här utvecklingen gillar jag :eek:

Min CD, bl.a.

stereo.jpg

Ser jag fel eller sitter vi på medlemmar ur samma familj? :p Jag har en sådan hemma;
20679587-177x150-0-0_Myryad+M+Series+MA+240.jpg
 

EuphoniC

Medlem
SV: Spotify spellistor

Japp, jag kör en 3-kanalare till surround men det är Myryad hela högen. Spelare och försteg hör till samma serie som din förstärkare medans förstärkaren till front/center hör till den nyare modulära MX-serien :)

Vi har bra smak på mer än ett sätt ser jag ;)
 

Arvid

Medlem
SV: Spotify spellistor

Jos skrev:
Du var mig en envis jävel... ;) Om du inte vill tipsa om Spotifylistor eller slänga in en bild på din Brunby-hifi-anläggning så får du starta en egen tråd 8)

Men hörru, den första länken är ju en spotifylista! ??? Likaså i det andra inlägget.

Kollar du dessutom på domänen där jag hittade den första listan: spotifylists.com hittar du en del med playlists, du kan till och med prenumerera på nya listor med RSS. ;D
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Arvid skrev:
Men hörru, den första länken är ju en spotifylista! ??? Likaså i det andra inlägget.

Kollar du dessutom på domänen där jag hittade den första listan: spotifylists.com hittar du en del med playlists, du kan till och med prenumerera på nya listor med RSS. ;D

Ok sorry. Gillar inte att läsa inlägg ordentligt ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Jos skrev:
Ok sorry. Gillar inte att läsa inlägg ordentligt ;)

Jag är helt på din sida! Det förstör spontaniteten!

Nu är jag på väg hem för att lattja med Spotify, vi får se om det går att lösa någonting under aftonen!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Då ska vi se om detta fungerar!

Urvalet är lite hafsigt, jag har inte lagt ned speciellt mycket tid på detta utan det är mest för att kolla hur det fungerar. En hård och mjuk blandning. ;D

Listan.
 
SV: Spotify spellistor

Jos skrev:
Prövar du aldrig något nytt vin? Finns det ingen vinkritiker som du vet har ungefär samma smak som du? Men men.. om du inte prövat Spotify så blir det nog svårare att förstå vad jag menar. Det är alltså extremt lätt att redigera spellistor, sammanfoga spellistor, snabbt slänga bort det man inte vill ha etc..
Jodå, Tom Stevenson har, vad jag kan se, ungefär samma vinsmak som jag.
Jag frågade en kompis som lyssnar mer på ny musik än jag och han sa att han använde ett program som hette "last.fm". Tydligen kommer programmet ihåg vad användaren (man har någon profil) lyssnar på och hittar ny musik som användaren skulle kunna tänkas gilla baserat på detta. Det kanske kan tänkas vara något. Dock vill jag göra reservation för att jag aldrig själv använt programmet.
 
Toppen