Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Spotify spellistor

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Jesus! Du lyckades klämma in två av mina största hatobjekt i hela världen på din lista, Per Gessle och Scorpions!

Intressant nog i sammanhanget skapade jag den här sidan på min blogg för två dagar sen. ;D

Jag ska titta lite närmare på din lista i morgon och lyssna igenom den lite men på första ögonkastet så ser det ut som att vi inte har speciellt lika musiksmak. Men det är ju bara bra!

EDIT: Vid en närmare koll så är det ju en del sköna klassiker med.
 
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Jesus! Du lyckades klämma in två av mina största hatobjekt i hela världen på din lista, Per Gessle och Scorpions!

Intressant nog i sammanhanget skapade jag den här sidan på min blogg för två dagar sen. ;D

Jag ska titta lite närmare på din lista i morgon och lyssna igenom den lite men på första ögonkastet så ser det ut som att vi inte har speciellt lika musiksmak. Men det är ju bara bra!

EDIT: Vid en närmare koll så är det ju en del sköna klassiker med.
Hehehe... Ja, Wind of Change är verkligen inte mycket att ha. Där håller jag med dig helt. Utöver det faktum att låten i suger i sig själv så sjunger han med en störande tysk brytning, och det är antagligen därifrån "pest" istället för "past" kommer. Jag är nog dock inte villig att riktigt utnämna den till världens absolut allra sämsta. Det finns ju alltid dansband, som är snäppet mer vedervärdigt. Ace of Base är också spyor till musik.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Jesus! Du lyckades klämma in två av mina största hatobjekt i hela världen på din lista, Per Gessle och Scorpions!

Intressant nog i sammanhanget skapade jag den här sidan på min blogg för två dagar sen. ;D

Jag ska titta lite närmare på din lista i morgon och lyssna igenom den lite men på första ögonkastet så ser det ut som att vi inte har speciellt lika musiksmak. Men det är ju bara bra!

EDIT: Vid en närmare koll så är det ju en del sköna klassiker med.
Vet inte om det är till mig du skriver (jag strulade fram och tillbaka med mitt inlägg pga upprepning..) men jag chansar på att du skyndade dig att ladda hem min lista för att hitta något dåligt när jag gnällde på din... ;) Den är väl inte så mycket "min" lista då jag snodde den för ett par veckor sen men har rensat rätt friskt.. Har koncentrerat mig på att radera ut all jobbig house som bara funkar för mig på Baoli i Cannes.. Men visst, olika musiksmak har vi verkligen. "Bad bad thing" med Chris Isaak skulle nog aldrig få vara med om jag startade en ny lista. Garanterat inte Nick Kershaw heller, eller någon av de andra för den delen då det var rätt tråkig musik faktiskt. Men å andra sidan så är det musik som jag inte lyssnat så mycket på och flera låtar jag aldrig hört och som vi alla vet så brukar de ha en tendens att växa på en efter mer än en lyssning... Det var ju så min kära syster kom att uppskatta skivan Vulgar Display of Power med Pantera förresten eftersom våra rum låg bredvid varandra ;D

Vad gäller Scorpions så håller jag med dig! De har legat på min "hat-lista nummer ett" som jag uppfann någon gång under skoltiden. De som ingick där utan inbördes rangordning var;

Bryan Adams
Bon Jovi
Meatloaf
Scorpions
Aerosmith
Guns´n Roses

Listan var inte uppfunnen när vi var hemma på rasterna i femman och toklyssnade på Welcome to the Djungle och annat i början men sen när den uppfanns i högstadiet kommer jag ihåg att Guns´n Roses gick från bra till "hat-lista" :D

Jag är allätare och gillar bra, melodiös musik i vilken genre som helst. Förutom min "hat-lista" (som inte är så aktuell längre iofs..) så uppskattar jag det mesta och har extremt svårt att lyssna bara på en stil. Gillar variation.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Oj vilken gammal goding förresten, Electric Crown med Testament! Hur skön som helst ;D

Som jag nämnde tidigare är jag för otålig för att sitta och leta låtar men mitt sätt att fixa till min lista nuvarande lista, som innehåller hundratals låtar, är att låta den gå på random när jag pysslar med annat och varje gång en kass låt kommer så springer man till datorn och raderar. Sen när man har ork och/eller kommer på något lägger man till!
 
SV: Spotify spellistor

Jos skrev:
Vad gäller Scorpions så har de legat på min "hat-lista nummer ett" som jag uppfann någon gång under skoltiden. De som ingick där utan inbördes rangordning var;

Bryan Adams
Bon Jovi
Meatloaf
Scorpions
Aerosmith
Guns´n Roses

Listan var inte uppfunnen när vi var hemma på rasterna i femman och toklyssnade på Welcome to the Djungle och annat i början men sen när den uppfanns i högstadiet kommer jag ihåg att Guns´n Roses gick från bra till "hat-lista" :D

Jag är allätare och gillar bra, melodiös musik i vilken genre som helst. Förutom min "hat-lista" (som inte är så aktuell längre iofs..) så uppskattar jag det mesta och har extremt svårt att lyssna bara på en stil. Gillar variation.
Jag kan inte påstå att något på din hatlista någonsin tillhört mina favoriter heller. Ändå så tycker jag att det nu reformerade bandet Guns 'n Roses har förbättrats avsevärt, och en låt på den senaste skivan är rätt bra. Vad gäller Bryan Adams så är speciellt Everything I Do äckligt kladdigt smörig (oljig, skulle jag kanske t.o.m. höja det till) och en riktig hatlåt. Det andra är kasst också, min inte fullt lika så. Precis som Wind of Change är värst av Scorpions hits, enligt min mening. Allt av Bryan Adams och Scorpions är givetvis långt ifrån tillräckligt bra för att jag skall ens överväga att köpa det, dock.

Min egen musiksmak är kanske något udda, då jag gillar filmmusik och lyssnar på den i sig själv. Just nu är det Batman Begins som gäller, då filmen förutom att vara grym i sig själv har ett riktigt förträffligt soundtrack.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Jos, jag kan inte se att du gnällde på min lista, så det var absolut inte något negativt menat från min sida.

Mest ett konstaterande att vi kanske inte hade direkt kompatibel smak :)

Men det finns alltid undantag ju!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Darth Angelus skrev:
Jag kan inte påstå att något på din hatlista någonsin tillhört mina favoriter heller. Ändå så tycker jag att det nu reformerade bandet Guns 'n Roses har förbättrats avsevärt, och en låt på den senaste skivan är rätt bra. Vad gäller Bryan Adams så är speciellt Everything I Do äckligt kladdigt smörig (oljig, skulle jag kanske t.o.m. höja det till) och en riktig hatlåt. Det andra är kasst också, min inte fullt lika så. Precis som Wind of Change är värst av Scorpions hits, enligt min mening. Allt av Bryan Adams och Scorpions är givetvis långt ifrån tillräckligt bra för att jag skall ens överväga att köpa det, dock.

Min egen musiksmak är kanske något udda, då jag gillar filmmusik och lyssnar på den i sig själv. Just nu är det Batman Begins som gäller, då filmen förutom att vara grym i sig själv har ett riktigt förträffligt soundtrack.

Jag håller med dig men borde kanske förtydliga att jag slutat med att "hata" någon grupp eller artist nuförtiden.. ;) Men visst, jag kommer inte att köpa något från de på listan någonsin.. Det värsta på den listan var iofs Meat Loaf när jag tänker efter.. Fyy...

Hmm... har på senaste tiden sett filmer med grymt skön musik. Är i någon slags koma och kommer inte på vilka filmer just nu förutom Rocknrolla där de hade lagt in riktigt bra låtar. Har för mig att filmen startade grymt skönt till "I´m a Man" med Black Strobe.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Jos, jag kan inte se att du gnällde på min lista, så det var absolut inte något negativt menat från min sida.

Mest ett konstaterande att vi kanske inte hade direkt kompatibel smak :)

Men det finns alltid undantag ju!

Jo men jag var ju ironisk när jag hänvisade till en 2.20 lång låt i din lista som heter Outsider Intro. Någon som berättar någon fånig historia till dramatiska filmmusik-toner, - fantastiskt töntigt!

Men jag ber om ursäkt för mitt påhopp! ;)


Förresten Krug, är det "Baby did a bad, bad thing" de snott influenser från i låten "I´m a Man" med Black Strobe? Jag kanske sköt mig i foten när jag dissade Chris Isaak...

Och har man fått med Helena Christensen på det sättet som Chris gjorde i sin video så är man iofs värd en del respekt ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Möjligt, jag tycker att intror är skönt i sin småpretto framtoning och den riktiga låten som kommer efteråt är helt lysande.

Jag har inte hört låten du refererar till, men personligen tycker jag att Chris Isaak är enormt underskattad. Mannen har gjort en äv världens bästa bilåkarplattor någonsin med "Wicked Game" plattan. Störtskön!

Baby did a bad, bad thing var ju med i 'eyes wide shut' vill jag minnas.
 

anders

Medlem
SV: Spotify spellistor

Kan hålla med om att house går bort totalt såvida vi inte snackar TV-serien (vilken härlig cyniker; föreslår att han utnämns till hedersmedlem här) eller möjligen en enstaka låt i hyfsat högt tempo, där man faktiskt har åstakommit en melodislinga som överstiger tio sekunder, på Autobahn en sen kväll.
Annars är jag svag för gitarrer, gärna ylande.
Ska vi utse bästa soundtracket till en film alla kategorier faller min röst på Highlander.
Och sedan jag och Krug nu faktiskt har hittat en gemensam favorit i Chris Isaac så får vi ta och bestämma bästa vinet till den plattan.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Möjligt, jag tycker att intror är skönt i sin småpretto framtoning och den riktiga låten som kommer efteråt är helt lysande.

Jag har inte hört låten du refererar till, men personligen tycker jag att Chris Isaak är enormt underskattad. Mannen har gjort en äv världens bästa bilåkarplattor någonsin med "Wicked Game" plattan. Störtskön!

Baby did a bad, bad thing var ju med i 'eyes wide shut' vill jag minnas.

Den här; http://open.spotify.com/track/38DrDdmpRnYvP8e4IYDGlO


Till något helt annat... vilken känsla att dra på "Nessun Dorma!" eller "La donna é mobile" med Pavarotti riktigt högt på stereon ibland! Han låter så skönt proppmätt.. Vilken pipa, man blir ju nästan tårögd.
 

Keen

slan
SV: Spotify spellistor

Håller med, Chris Isaak är grym 8)

Han hade även en tv-serie på Showtime i USA (som bl.a. gör Dexter), som jag vill minnas var rätt bra. Får kanske ta och hitta några avsnitt.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Spotify spellistor

Jos skrev:
Den här; http://open.spotify.com/track/38DrDdmpRnYvP8e4IYDGlO


Till något helt annat... vilken känsla att dra på "Nessun Dorma!" eller "La donna é mobile" med Pavarotti riktigt högt på stereon ibland! Han låter så skönt proppmätt.. Vilken pipa, man blir ju nästan tårögd.

Ta fram samma dängor med Jussi Björling så kommer du garanterat att bli tårögd! Finns på ytuben för den som är intresserad!

Ska lyssna på din länk när jag kommer hem.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

Krug skrev:
Ta fram samma dängor med Jussi Björling så kommer du garanterat att bli tårögd! Finns på ytuben för den som är intresserad!

Ska lyssna på din länk när jag kommer hem.

Jo det är samma feeling där, de finns på Spotify allihopa. La donna e mobile med Jussi gick varm på farsans stereo när jag var liten men förstördes nog lite av att han gick runt och trallade med hela tiden... ;) Pavarotti låter dock mer skönt proppmätt.

Ramlade på denna i mitt spotifysurfande och jesus vad hon sjunger i början.. http://open.spotify.com/track/6RZ1oh19h5bi8uOwXj7Vkn Även om jag verkligen inte är något fan av Sarah Brightman..

Såg denna på en jäkligt bra hembioanläggning inspelad från en utomhuskonsert med Andrea Bocelli i Toscana med utsikt över vinodlingarna.. Där skulle man suttit med en fin Ornellaia och kollat! :p
 

SUPRA

Bäst
SV: Spotify spellistor

Som jag alltid sagt, det är bättre med 2 låtar på hårddisken än 5.000 virtuella låtar och spellistor som kanske inte finns imorgon.

Alla de som betalat för Spotify, får de sin deg tillbaka? ???
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Spotify spellistor

SUPRA skrev:
Alla de som betalat för Spotify, får de sin deg tillbaka? ???

Stänga prenumerationen och få pengarna tillbaka..? 99kr delat med hmmm... hur många dagar kvar tills nästa betalning..? 10 dagar tror jag.. ok det blir 33 kronor då. Ska ringa direkt och be om mina 33 spänn för resterande dagar efter uppsägning! ;)
 
Toppen