Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Städskumpa.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Städskumpa är ett koncept som jag lanserade för ganska många år sedan. Grundtanken var helt enkelt att det är fan så mycket trevligare att städa om man har bubbel tillgängligt. Problematiken uppstod snart med att motivationen som infann sig då man öppnade en flaska städbubbel snabbt byttes till soffliggande och Depeche Mode när man fått i sig mer än en halv flaska.

Takten det tog att nå till den punkten – och städresultatet – var beroende av hur mycket/tråkigt det var att faktiskt städa vid varje givet tillfälle.

Jag minns speciellt en gång då jag öppnade upp en hela Krug GC i hemmets trygga vrå och sedan vaknade i Västerås. Depechelyssnandet hade gått över i GT drickande och sen ledde det ena till det andra. Ni vet hur det kan vara.

Efter att ha påbörjat städning och tämligen raskt avslutat den ett antal gånger började kaozet i lägenheten närma sig soptippsnivåer. Det var ungefär här som jag insåg att det faktiskt fanns städprodukter att tillgå som inte bara fick jobbet gjort utan även såg till att man faktiskt kunde städa rent.

Således – kvartsmagnumen.

Vilka är era favoritstädprodukter?

Med vänlig hälsning,

Rut.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Jag är dålig på att städa men letar alltid efter en anledning att dricka Champagne.

Jag och min granne har kört Frukost Champagne pingis i källarn. Det är ett hett tips!
 
Toppen