Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stefan Eriksson Matstudio

Krug88

Medlem
Blev bjuden på en avskedsmiddag i fredags där mina 12 närmsta vänner hade hyrt Stefans lokal på Rådmansgatan.

Först var det lite plockmat och en liten kopp hummersoppa.
Till det 2004 David Léclapart l ´Artiste och Diebolt Fleur du Passion 99 magnum

Pilgrimsmussla, Belon, citron och hasselnötter.
1996 R&L Legras cuvée St Vincent magnum och 1990 Salon magnum

Domtafläsksida, champinjoner & créme double, kål
1988 Henriot Les Enchanteleurs magnum och Krug1988

Blodduva, jordärtskocka, rödbetor, toppmurklor.
2003 Barolo Giacomo Conterno, 1995 Penfolds Grange och Ch Palmer(Margaux) 1990


Gorgonzola, frasig smördeg, karamelliserade päron & valnötter.
1966 Krohn Colheita tawny, Port

Kokossorbet, vaniljcréme & ananas.
1989 Ch Suduiraut

Avslutade middagen med en 1993 Pol Roger på magnum.

Sen blev det ett gäng magnumskumpor, Jack Daniels, 2 limoresor och hemgång vid 6 på morgonen...
 

Elvis

Medlem
SV: Stefan Eriksson Matstudio

Härligt! Det var samma ställe som min 40-årsfest hölls på. Bra ställe, tycker jag!
 
Trådskapare
K

Krug88

Medlem
SV: Stefan Eriksson Matstudio

shorepower skrev:
Låter som en kanonkväll. Bra med sådana vänner Vilka var höjdarviner? (av höjdarevinerna som serverades ;) )
Krug 88 och Palmer 90 låg i en egen liga...
 

hampus86

Medlem
SV: Stefan Eriksson Matstudio

Han är ingift i min släkt på något vis, så träffat honom några gånger. Lite mental, men säkert bra på det han gör...
 
Toppen