Stockholm food and wine 8-10 nov

Diskussion i 'Aktiviteter, provningar och vintjänster' startad av Emanuel, 12 oktober 2019 kl 20:48.

1. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Hallå forumet!
    är normalt allergisk mot stora mässor men blev lite sugen när Fredrik Schelin dragit ihop en storsatsning på Champagne och bestämde mig för att ta en helg i storstan och ge det en chans.

Fick dock frågan om jag kunde volontärarbeta lite och hälla lite champagne för att avlasta Jan och Kajsa på Franska Vinlistan så nu slutade det med att jag kommer stå där och hälla lite på fredagen och lördagen.
    Hade dock tänkt att försöka förena nytta med nöje och ta mig runt att prova det som verkar kul...

Nu undrar jag förstås om det är något annat forumfolk som ska dit? Hade ju varit kul att träffa så många som möjligt!

Så vilka är med? Bli där eller var en fyrkant!

Borjes_bubblor och Wintermute gillar detta.
  2. tobbe81

tobbe81 Medlem

Jag kommer ditt på lördagen den 9 som glad besökare. Och sedan om du vill och har lust så är du välkommen hem till mig på middag senare på kvällen vi kommer att köra en liten champagne byob också här hemma hos mig.

Gradin, Borjes_bubblor och Emanuel gillar detta.
  3. Emanuel

Men det är ju taget, jag är på! Får se om jag kan hitta nån flaska cava att ta med på kalaset :)

tobbe81 gillar detta.
  4. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Dyker också upp. Troligen på lördagen? Förväntar mig mer i provningsglasen ;)

Emanuel gillar detta.
  5. Emanuel

Ha ha, det är givet! Har inga som helst problem med att hälla andra människors champagne i rikliga mängder :)

tobbe81 och Tomas Lindblom gillar detta.
  6. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

+1 :D

7. MagnusH70

MagnusH70 Medlem

Jag kommer absolut vara på plats på fredagen.

8. Emanuel

Kul, hoppas vi ses!
    -Jag tänkte vara där dagtid, rör mig nog hemåt efter 18 på dagarna...

MagnusH70 gillar detta.

Dela sidan