Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stockholm food and wine 8-10 nov

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hallå forumet!
är normalt allergisk mot stora mässor men blev lite sugen när Fredrik Schelin dragit ihop en storsatsning på Champagne och bestämde mig för att ta en helg i storstan och ge det en chans.

Fick dock frågan om jag kunde volontärarbeta lite och hälla lite champagne för att avlasta Jan och Kajsa på Franska Vinlistan så nu slutade det med att jag kommer stå där och hälla lite på fredagen och lördagen.
Hade dock tänkt att försöka förena nytta med nöje och ta mig runt att prova det som verkar kul...

Nu undrar jag förstås om det är något annat forumfolk som ska dit? Hade ju varit kul att träffa så många som möjligt!

Så vilka är med? Bli där eller var en fyrkant!
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag kommer ditt på lördagen den 9 som glad besökare. Och sedan om du vill och har lust så är du välkommen hem till mig på middag senare på kvällen vi kommer att köra en liten champagne byob också här hemma hos mig.
Men det är ju taget, jag är på! Får se om jag kan hitta nån flaska cava att ta med på kalaset :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Kul, hoppas vi ses!
-Jag tänkte vara där dagtid, rör mig nog hemåt efter 18 på dagarna...
 

Champagne99

Medlem
Jag ska dit på fredag. Det blir ca. kl. 17 till 21 för mig.

@Emanuel Kommer förbi Franska Vinlistans bord för att prova och säga hej. Kul att ni öppnar upp Substance kl. 18 också om du är kvar då.
 

tobbe81

Medlem
Kommer dyka upp under lördagen, fick lite feeling när jag såg deras champange satsning
då kanske vi ses Nilsson jag kommer att vara där på mässan från 10:30-14 eller hur länge man tycker det är roligt måste sedan hem och börja förberedda kvällens champagne byob
 
Tänkte glida förbi mässan idag, är det något man inte borde missa? tänkte då på något som man kanske inte kan läsa till sig på de olika informationssidorna ;)
 

Thirsty

Smygnykterist
Trevlig mässa och tacksamt att det fanns en hörna med champagne. Det man kanske skulle kunna önska sig var det skulle finnas lite mer att välja på än instegsflaskorna. Visst öppnas det ”specialare” om än med varierande spänningsfaktor och ibland absurt när en flaska inte räcker till alla i kö. Hur, trevligt och god mässa. :)
 
Toppen