Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stöld

Helen

Medlem
Känner bara att jag måste få dela med mig av vad som hände idag i butiken.
Jag blir bestulen på en sabreringssabel idag .
Jag står med en kund och plötsligt så kommer det en svartklädd kille med svartmaskerat ansikte och svart munkjacka uppdragen över huvudet.
Han går direkt till skyltfönstret och hugger tag i sabeln som stod där och spinger ut.
Min kund försöker få fånga honom och lyckas dra av honom väskan som han hade, tjuven drog sig loss och sprang upp mot karlavägen.
Fan jag blev helt paff. Det är ju inte värt att riskera livet för 1850 kr som den kostade.

Jag tror dock att det var samma kille som var inne i butiken igår för han var väldigt mystisk och i och med att tjuven visste vad han ville ha så måste
han ha varit inne förrut. Han var väldigt försiktig när han var i skyltfönstret, nästan så att han inte ville ta sönder något (jag har ju mycket glas i förnstet just nu).

Det är otäckt att något sådant händer, och nu springer det omkring ett psyko med en sabreringssaabel i tenn på östermalm.
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Stöld

EuphoniC skrev:
Och i skrivande stund sitter "psykot" hemma och sabrerar Krug för fulla muggar ;D
Om så är fallet så tyder det på god smak och då är han nästan förlåten ;)
 

Keen

slan
SV: Stöld

Han behövde väl snarare nåt att sticka hål i GredosBiB:en med. Svårt det där med kranen ibland :(


Men seriöst, läskigt när sånt händer och skönt att inget värre hände.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stöld

Jävla idioter det finns.... Har man råd att använda en sabreringssabel, då borde man ju ha råd att köpa den kan jag tycka.


Jag jobbade i butik i city för ett antal år sedan. En dag kom en ung kille och grabbade en walkman mitt framför ögonen på oss. Jag blev så jävla arg att jag gav mig fan på att plocka honom.
Jag kastade av mig "tofflorna" och kutade efter i strumplästen. Jakten gick från Gallerian, upp mot Malmskillnad, ner för Mäster Samuel, in på Drottning, in på Åhléns, ut igen, ner i tunnelbanan, ner till grön linje och slutligen ner i den långa gången mot blå linje, där tog jag honom. Killen börjar skrika varpå den förrvirrade allmänheten ger sig på mig, i tron att jag är boven. Till slut ser någon min namnbricka och butikslogga och situationen lugnar sig. Jag hade sån grym tur, så efter bara ett par minuters handgemäng med killen kommer en civilpolis gåendes och reder ut situationen. Tillsammans går vi tre tillbaka genom stan, jag i hyfsat trasiga sockar, till butiken för att göra en anmälan och då kommer de klassiska orden från den dumma tjyven; -"Ta det lugnt, jag har lunginflammation".
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Stöld

Sjödin skrev:
Jävla idioter det finns.... Har man råd att använda en sabreringssabel, då borde man ju ha råd att köpa den kan jag tycka.


Jag jobbade i butik i city för ett antal år sedan. En dag kom en ung kille och grabbade en walkman mitt framför ögonen på oss. Jag blev så jävla arg att jag gav mig fan på att plocka honom.
Jag kastade av mig "tofflorna" och kutade efter i strumplästen. Jakten gick från Gallerian, upp mot Malmskillnad, ner för Mäster Samuel, in på Drottning, in på Åhléns, ut igen, ner i tunnelbanan, ner till grön linje och slutligen ner i den långa gången mot blå linje, där tog jag honom. Killen börjar skrika varpå den förrvirrade allmänheten ger sig på mig, i tron att jag är boven. Till slut ser någon min namnbricka och butikslogga och situationen lugnar sig. Jag hade sån grym tur, så efter bara ett par minuters handgemäng med killen kommer en civilpolis gåendes och reder ut situationen. Tillsammans går vi tre tillbaka genom stan, jag i hyfsat trasiga sockar, till butiken för att göra en anmälan och då kommer de klassiska orden från den dumma tjyven; -"Ta det lugnt, jag har lunginflammation".

Min tanke var också att springa efter honom men tänk om han är ett psyko och då vet man aldrig vad de kan få försig.
Det positiva är att jag har honom på film (jag har tillstånd), så vi få väl se om polisen är intresserad. Det känns till 97 % att det är samma kille som var inne i onsdags och då har jag honom också på film.
Jag har kollat igenom båda filmerna och tjuven har presis samma kläder som killen från i onsdags.

Man blir bara så förbannad, här sliter man för brödfödan och så bara kommer det tjuvar och snor.
Men det är skönt i allafall att det inte var värre, men nu kommer jag att ha låst dörr så kunden få ringa på klocka.
Jag tror faktisk att tjuven kan komma tillbaka när han nu såg hur lätt det gick, fan allt var över på 8 sekunder.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stöld

Sjödin skrev:
Jävla idioter det finns.... Har man råd att använda en sabreringssabel, då borde man ju ha råd att köpa den kan jag tycka.

Jag skulle tro att vi här har att göra med en av de yngre gardet av Homo Retardiensis som enbart norpade sabeln för att den "såg cool" ut i tanken på att använda den i något gängrelaterat våldsdrama.

Tänk vad överraskad han kommer att bli när han märker att vapen i tenn inte är optimalt när det gäller att tillfoga någon kroppskada. Om det finns någon rättvisa så kommer han några få sekunder efter det att han lappat till någon över armen med sitt "nyfunna" objekt befinna sig blödande på marken med sagda sabel införd i en för ändamålet lämpad kroppsöppning.
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Stöld

Krug skrev:
Jag skulle tro att vi här har att göra med en av de yngre gardet av Homo Retardiensis som enbart norpade sabeln för att den "såg cool" ut i tanken på att använda den i något gängrelaterat våldsdrama.

Tänk vad överraskad han kommer att bli när han märker att vapen i tenn inte är optimalt när det gäller att tillfoga någon kroppskada. Om det finns någon rättvisa så kommer han några få sekunder efter det att han lappat till någon över armen med sitt "nyfunna" objekt befinna sig blödande på marken med sagda sabel införd i en för ändamålet lämpad kroppsöppning.
Det är mitt drömsenario just nu. Vissa straffa gud medesamma.
 

Martin

Medlem
SV: Stöld

1CRU skrev:
Känner bara att jag måste få dela med mig av vad som hände idag i butiken.
Jag blir bestulen på en sabreringssabel idag .
Jag står med en kund och plötsligt så kommer det en svartklädd kille med svartmaskerat ansikte och svart munkjacka uppdragen över huvudet.
Han går direkt till skyltfönstret och hugger tag i sabeln som stod där och spinger ut.
Min kund försöker få fånga honom och lyckas dra av honom väskan som han hade, tjuven drog sig loss och sprang upp mot karlavägen.
Fan jag blev helt paff. Det är ju inte värt att riskera livet för 1850 kr som den kostade.

Jag tror dock att det var samma kille som var inne i butiken igår för han var väldigt mystisk och i och med att tjuven visste vad han ville ha så måste
han ha varit inne förrut. Han var väldigt försiktig när han var i skyltfönstret, nästan så att han inte ville ta sönder något (jag har ju mycket glas i förnstet just nu).

Det är otäckt att något sådant händer, och nu springer det omkring ett psyko med en sabreringssaabel i tenn på östermalm.

Oj. Jag förstår om du är arg. Det skulle jag oxå vara. Men samtidigt är det här stor humor. Att stjäla en sabreringsabel med brått mod på detta vis..? Det låter nästan som ett nolle-uppdrag för snattarhögskolan?
 

Keen

slan
SV: Stöld

Martin skrev:
Oj. Jag förstår om du är arg. Det skulle jag oxå vara. Men samtidigt är det här stor humor. Att stjäla en sabreringsabel med brått mod på detta vis..? Det låter nästan som ett nolle-uppdrag för snattarhögskolan?


Det kanske var Anders som fått detta i slutuppdrag för att komma med i sommelierföreningen? Alternativt var detta ett bot för att gottgöra för stearingljussläckningen under dekanteringsmomentet ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stöld

Keen skrev:
Det kanske var Anders som fått detta i slutuppdrag för att komma med i sommelierföreningen? Alternativt var detta ett bot för att gottgöra för stearingljussläckningen under dekanteringsmomenten ;D

Hmm! Det ska jag fan ta upp på något sommelierföreningsmöte! Som sista led i antagningen så måste man visa sin lojalitet på något sätt. Typ genom att snatta en sabreringssabel, eller krossa rutan på tillståndsmyndigheten.
 

Keen

slan
SV: Stöld

Krug skrev:
Hmm! Det ska jag fan ta upp på något sommelierföreningsmöte! Som sista led i antagningen så måste man visa sin lojalitet på något sätt. Typ genom att snatta en sabreringssabel, eller krossa rutan på tillståndsmyndigheten.


Du tar det inte tillräckligt långt. Snatta en sabreringsabel och därefter springa in på närmsta system och sabrera alla Chapel Hill och Freixenet du kan komma över. För bonuspoäng och om tid finnes stick hål på så många Gredos-BiBar som möjligt ;D
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Stöld

Krug skrev:
Hmm! Det ska jag fan ta upp på något sommelierföreningsmöte! Som sista led i antagningen så måste man visa sin lojalitet på något sätt. Typ genom att snatta en sabreringssabel, eller krossa rutan på tillståndsmyndigheten.
Det finns en trevlig vinbutik på sibyllegatan ;D
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Stöld

Keen skrev:
Du tar det inte tillräckligt långt. Snatta en sabreringsabel och därefter springa in på närmsta system och sabrera alla Chapel Hill och Freixenet du kan komma över. För bonuspoäng och om tid finnes stick hål på så många Gredos-BiBar som möjligt ;D

Jag till och med tänka mig att sponsra med sabreringssabel.
 

Keen

slan
SV: Stöld

1CRU skrev:
Jag till och med tänka mig att sponsra med sabreringssabel.


Eller varför inte introducera sabreringsmotorsågen på marknaden och lägga på en stöldunderlättad plats, t.ex. ett bord utanför butiken. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stöld

Det kanske är dags för vår statligt anställde vän Hampus att mer ingående berätta om dramat som inträffade i Bromma igår.

Det lät allvarligt med poliser och allt!
 
Toppen