Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora middagstråden

weezer

Medlem
SV: Stora middagstråden

Idag har jag legat i en slänt och druckit bärs när polarn grävde rabatter till sin häck. Grebbestads granit i backen, Andre clouet NV när det var färdiggrävt. Nu två plåtar med havskräftor som skall in i ugnen och gratineras, surdegsbaguette på jäsning. Lillfisen nattas, vårsolen har bränt mig lite lagom och man får sitta vid datorn med ett glas rött. Livet leker.
 

SUPRA

Bäst
SV: Stora middagstråden

Upptäckte min gåslever jag köpte för nån vecka eller två sen i kylen.

Den var vaccad, men inte hjälpte det. Oätbar, men utekatten såg ungefär lika glad ut som jag blev ledsen. :'(
Som straff blev det inte heller någon skumpa till mig.
 

hampus86

Medlem
SV: Stora middagstråden

Käkade middag på O'learys samtidigt som jag tittade på Liverpool-Chelski(jävla piss chelski vann).

Mozarella sticks, nachos o lite smått och gott till förrätt och sedan en biff med bea(trist jävla bea!). Och en massa bira såklart. Dom fula jävlarna försökte lura mig att betala 20% mer(kör någon specialmeny vid stora sportevenemang, dock fick jag den "vanliga" till att börja med). Gnällde som satan och fick istället 30% rabatt.
he he, oh right!
 

anders

Medlem
SV: Stora middagstråden

Solen skiner och fåglarna kvittrar men nog snackat om omgivningen. Idag var det årets första lunchbesök på biergarten. Hett efterlängtat och ett säkert vårtecken.
 

hampus86

Medlem
SV: Stora middagstråden

På tal om munchen...kommer befinna mig där den 19-22 juli. Några roliga mat/dricka tips, och andra tips rent generellt? Det är en tåg/flygluff, pengarna ska räcka i en månad, så inte middagstips i 1000 kr + klassen tack ;D(dessutom blir det svårt om det är dress code :p).

Tjejen vill till Munich Zoo, värt ett besök?

Tacksam för alla typer av tips!(om någon har tips för istanbul,krakow,prag,plzen,cesky krumlov,ceske budejovice,bled,ljubljana,zagreb,sarajevo,plitvice,krka och dubrovnik så mottages även dessa tacksamt!Skapar en ny tråd i resedelen av forumet).
 

anders

Medlem
SV: Stora middagstråden

Jag har inte besökt München Zoo, det räcker mer än väl med herrarnas omklädningsrum på gymmet. Märkliga varelser som kravlar runt där, påminner svagt om män faktiskt...

Följande utspelades igår.
Jag stegade upp till bardisken för att få min vattenflaska fylld, tyskarna fyller sina flaskor på toaletten. Över disken hänger lampor ner och detta på en höjd som gör att jag får dem mitt i nyllet. När tjejen kom tillbaka med min flaska lyfte jag helt sonika lampan rakt upp och sa att de borde fixa några platser för män också. Hon tyckte att det vore kanske en ide men la till att nu finns det ju faktiskt små män också. Jag replikerade snabbt med "ja, man brukar kalla dem tyskar." ;D

Vad gäller mattips på den budgeten.så... McDonalds.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Stora middagstråden

Strax dax för lammfärsjärpar (vad är egentligen en järp??) - har prepat dem med:
Bacon, vitlök, charlottenlök, portobellosvamp, bladpersilja, salvia, timjan, salt å peppar

Färsen fick gotta sig med alla ingredienser i 4 timmar och ska nu stekas för att sedan serveras med bönsallad och en kall sås med matlagningsyoghurt med mynta m m.

Blir en Kevin Arnold Shiraz 2003 till gotterna.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora middagstråden

CH skrev:
Igår knallade jag iväg för att få i mig lite ärtsoppa och pannkakor till lunch bara för att få reda på att de numera ersatt det med tacotallrik. wtf ???
Hahahaaaaaa!!!! Ja, vart fan är världen på väg???
I närheten av mitt jobb finns ett hundratal restauranger, minst. Vet du hur in i bängens svårt det är att hitta VANLIG mat bland alla dem?
Med lite tur finns det ett par-tre hak som emellanåt kan servera ärtsoppa, kalvlever, wallenbergare eller kalops, men då får man köa. :(
 

CH

Medlem
SV: Stora middagstråden

Det sjuka är att detta är ett ställe som brukar servera bra svensk husmankost. Verkar som Taco blivit vår nya köttbulle.
 

kayaker

Cyklist
SV: Stora middagstråden

CH skrev:
Det sjuka är att detta är ett ställe som brukar servera bra svensk husmankost. Verkar som Taco blivit vår nya köttbulle.
Vilket ställe är det man ska undvika?
 

R.P

Medlem
SV: Stora middagstråden

Kylskåpstömning, men en trevlig sån ser det ut som. Iberico, diverse ostar, gåsleverterrin med syltad söt lök, oliver, det sista av min marulkslever-breadspead, kapris och syltlök...vet inte vad det blir att dricka till än, blir nåt sött och kanske en Doix -05a som står i köket och glor på mig.
 

Krug88

Medlem
SV: Stora middagstråden

Ikväll blir det middag på Lux.
Var lite besviken sist, hoppas verkligen på en helomvändning den här gången...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Var på Styffes igår igen och åt en schysst tonfisk med en sydrfansk sallad. Tonfisken var bra, salladen var grym!

Som vanlig faller det på vinlistan på det stället: Castellane som enda skumpa och Claude Val rött, vitt och rosé. Det är ett kardinalfel att ha ett husets vin på listan som samtidigt finns på SS för 56 spänn... Specuellt om man tar 285 kr flaskan eller 72 kr glaset...

Det är trist att man ständigt är tvungen att dricka bärs där, även om DAB på fat är väldigt god.

Att man sen serveras kylskåpskalla ostar med ursäkten "att ostarna ju blir så snabbt dåliga i rumstemperatur" gör ju inte saken bättre.

Jag är kluven, maten är bra (oftast) men sen är det massa småsaker som brister hela tiden.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Var på Styffes igår igen och åt en schysst tonfisk med en sydrfansk sallad. Tonfisken var bra, salladen var grym!

Som vanlig faller det på vinlistan på det stället: Castellane som enda skumpa och Claude Val rött, vitt och rosé. Det är ett kardinalfel att ha ett husets vin på listan som samtidigt finns på SS för 56 spänn... Specuellt om man tar 285 kr flaskan eller 72 kr glaset...
Det är trist att man ständigt är tvungen att dricka bärs där, även om DAB på fat är väldigt god.
Att man sen serveras kylskåpskalla ostar med ursäkten "att ostarna ju blir så snabbt dåliga i rumstemperatur" gör ju inte saken bättre.
Jag är kluven, maten är bra (oftast) men sen är det massa småsaker som brister hela tiden.

Håller med - bedrövligt!
Berättar du för Styffes det du säger här? Jag hoppas det, då har vi chansen till att det blir bättre. Själv ger jag ofta ödmjukt feedback, har ju själv jobbat i serviceyrke en gång i tiden och uppskattade kreativa och relavanta tips för att kunna förbättra servicen.
 
Toppen