Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora middagstråden

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Jag börjar misstänka att ni två är sådana där individer som äter semlor med mjölk också.

Semlor skall icke konsumeras under några som helst former, och definitivt inte med mjök. Dock ska jag vid tillfälle prova palt med kojuice.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Jag börjar misstänka att ni två är sådana där individer som äter semlor med mjölk också.

Semlor skall icke konsumeras under några som helst former, och definitivt inte med mjök. Dock ska jag vid tillfälle prova palt med kojuice.

Om detta håller jag med. Serveras jag en semla kan jag möjligen gräva ut lite mandelmassa, men sen är jag nöjd.
Appropå husmanskost, nu har ju den här tråden gjort mig sjuuuukt sugen på palt, kåldolmar och fläskpannkaka.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Sjödin skrev:
Om detta håller jag med. Serveras jag en semla kan jag möjligen gräva ut lite mandelmassa, men sen är jag nöjd.
Appropå husmanskost, nu har ju den här tråden gjort mig sjuuuukt sugen på palt, kåldolmar och fläskpannkaka.

Då kanske du ska starta en stort husmanskosttråd!
 

R.P

Medlem
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Jag börjar misstänka att ni två är sådana där individer som äter semlor med mjölk också.

Semlor skall icke konsumeras under några som helst former, och definitivt inte med mjök. Dock ska jag vid tillfälle prova palt med kojuice.

Såklart! ;D Längesen det blev en semla för min del men min ömma moders saffranssemlor går inte av för hackor! Hoppas jag inte håller på att profilera mig som ett WT med diskussioner om konstig husman ochh Fannys utsvävningar i det här forumet nu...:D
 

anders

Medlem
SV: Stora middagstråden

Krug skrev:
Men då brister ju logikkedjan med BK för Baby Killer.

Som 'whacker' står det dig fritt att välja precis vad du vill; storlek, färg och kön spelar ingen roll. Mycket större möjligheter.
 

R.P

Medlem
SV: Stora middagstråden

Ikväll blir det hummerkok! Några kanadensiska stackare ska få sätta livet till. Sen ostbricka, har gått hela vecka och haft stilton i huvudet, kompletterar med lite manchego och en camenbert. Efter måltid, poker, rom och cigarr. :)
 

R.P

Medlem
SV: Stora middagstråden

För bakis för detaljer, summerar...Omm, avsmakningsmenyn, grym! Speciellt "Golden Egg", Krug 96 och en jävla bra Priorat, Noix 04, efter det helrör och dompa 00 på krogen, fan vilken trevlig fredag! Mår skit idag men...var det värt det? JA! ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Låter ju helt lysande måste jag säga! Nu blir man lite avis igen!

Själv håller jag på med att fixa morgondagens middag. Jag var och köpte oxkind, kalvtunga och lite rökt sidfläsk och håller som bäst på att koka detta långsamt i en massa rödvin. Det kommer att bli gott, men det tar sin tid!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Lysande uppfinning rödvin!

Receptet så här långt (vi är nu på timme 4):

1,3 kilo oxkind
250 gram rimmad kalvtunga (idioterna hade inte färsk! Hur kan man inte ha färsk tunga hos en slaktare...)
250 g hårdrökt sidfläsk
2 korn svartpeppar
2 lagerblad
salt
En hel pava rödtjut

Kokakokakokakokakokakokakokakoka!

har precis tillsatt lite mera vätska i form av buljong. Det börjar ta sig! Grisen har kokat sönder och integrerats väl, kinden och tungan är fortfarande motsträvig. Men tid finnes.

Har under tiden kollat på lost intranslation och klämt en pava Riesling... Känner mig lite tjejig
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

R.P skrev:
Härligt! Har du nåt vin i tankarna när det är dags att förtära anrättningen?

Japp, imorgon runt lunch kommer det att dekanteras en Côte Ronde från Autard, jag skrev om det vinet i idag dricker vi tråden igår. Jag tänkte kolla hur det blir med en 8 timmars dekantering tillsammans med en krallig gryta!

Ch9 således. Ej att förakta!
 

R.P

Medlem
SV: Stora middagstråden

Mina planer idag ligger åt det enklare hållet, åt sushibuffé till lunch, till middag siktar jag in mig på nån engelsk skräpmat på pub och ett par kalla Guinness.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Låter inte helt oävet det heller faktiskt. Med en schysst Guinness kan man slå magen med häpnad.
 

Keen

slan
SV: Stora middagstråden

Låter ju väldigt trevligt med långkok. Ikväll blir det inget avancerat. Var ute igår och höll på. Middag på Mäster Anders där jag åt en riktigt jävla bra tonfisk med potatispuré och chili- och ingeförssås (på rekommendation av den väldigt söta servitrisen) som också var grymt. Sen blev det drinkar på Vassa Eggen och avslutates på Neu (det bredvid köket) följt av hamburgare på Max. Helt slut idag således ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Mäster Anders är ska ju vara grymt bra. Neu har jag konsekvent vägrat, jag vet inte varför. Men jag känner mig sällan manad att gå ut runt stureplan längre, det är inte roligt helt enkelt!

Carl Mikael är ju nästa projekt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora middagstråden

Hoke skrev:
du menar portad efter alla bakomryggen-kastade shotglas??

För det första så var det på Berns jag kastade glas på baren, för det andra så minns jag inte det inträffade så det gills inte, för det tredje var det inte jag, för det fjärde så ligger inte berns vid stureplan, för det femte så är du dum när du säger dumma saker!
 
Toppen