Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora öltråden, godis för riktiga män!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Har just varit i Düsseldorf på mässa och då blir det liksom naturligt att man flyr till närmsta ölschapp då man är klar för dagen. Stadens specialitet är Alt bier som serveras i små, finfina glas om 25 cl. Lättdrucket, alltid rätt temperatur och när den börjar ta slut så kommer det in ett nytt utan att man ber om det.

Fantastiskt koncept.
 

R.P

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Varit på två ölprovningar för några veckor sen, den ena med matchande ost, roligast där var en amerikanska stout, milk stout (kommer inte ihåg producent) som man matchade men mascarpone, häftig kombo, kändes som man drack en caffe latte, två andra öl som var helt fantatsiska var Graal Triple och Graal smaksatt med ingefära, båda ljusa belgare som var väldigt väldigt bra. Ska kolla anteckningarna om jag kan hitta dom för att lista resten av ölen vi drack, det var iaf 6 öl på varje provning.
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Har just varit i Düsseldorf på mässa och då blir det liksom naturligt att man flyr till närmsta ölschapp då man är klar för dagen. Stadens specialitet är Alt bier som serveras i små, finfina glas om 25 cl. Lättdrucket, alltid rätt temperatur och när den börjar ta slut så kommer det in ett nytt utan att man ber om det.

Fantastiskt koncept.

Jävligt farligt. Jag och en kollega gick ut med mäklaren av våra lägenheter i stan. Krug nämner inte att krögaren drar ett streck på underlägget för varje bärs som serveras. Vi hade ett underlägg med 51 streck när vi var färdiga. Mäklaren satte upp detta hemma på sin vägg för att visa sina kompisar vilka svenska galningar han varit ute med. Tyskarna dricker, tro det eller ej, nämligen normalt ganska lite när de är ute. Det är inte socialt accepterat att vara dragen. Det brukar jag skita hejdlöst i. ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Haha! 51 streck!

Kuuuuuul!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Inte dagen efter... ;)

Jaja, man ska väl nämna i sammanhanget att Altbier serveras ur små, nätta och härliga 25 centilitersglas. Men det såklart, det blir ju en del i alla fall.
 

CH

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Någon som köpte eller har testat Brooklyn Black OPS?
 

SUPRA

Bäst
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

51 streck bara? Jag har haft lååångt fler.

Bäst av allt var att jag tog de ölindränkta, streckade ölunderläggen och häftade fast dom på ett vitt A4 när jag lämnade in min reseräkning.

;D
 

R.P

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

El burro grande skrev:
Spännande, måste prova under nästa trip till Spanien.
Katalonien har alltså en egen .cat domän, det är lite kul...

Ja det är lite kul...sjuka katalaner...

Dom är grymt bra, drack mig igenom deras sortiment igår, den mörka var riktigt bra, stout-aktig, men med skön kolsyra och så len, ingen bränd eftersmak, den ska jag se till att alltid ha redo i kylen.
 
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Elvis skrev:
Ja, 666 är ju ledigt! ;D
Det här är lite intressant:
Number of the beast, metal edition
Bryggeri: Harviestoun brewery, Skottland
Typ: Blond ale, 6,66%
Kommentar: Gyllene, nästan saffransfärgad ale med blommig lätt doft och strikt, sotig beska. Kraftig njutöl, det vill säga öl som sippas, med spännande smakton med stråk av lakrits. Specialbrygd öl som återlanseras samtidigt som Iron Maiden spelar i Stockholm. Det är alltså ingen slump att du hittar 666 i såväl produktnummer som alkoholhalt.
Pris: 24:90 kr för 33 cl.
Nummer: 16666. Finns 13.200 flaskor,


Till saken hör att ölinköparen på SB är ett av Sveriges största Iron Maiden fan.

Man kan undra om det här ölet har gått igenom den normala offertprocessen...

Personligen har jag inget emot att göra en dylik lansering på det här sättet, men det sätter Systembolagets neutralitetspolicy i en intressant dager.
 
Toppen