Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Nu är det ju en gång för alla så att som uppvuxen på den tiden då elitrockarna trakterade sina instrument, inte trancherar som många sysslar med i dag, så ligger onekligen hårdrock en varmt om hjärtat. Och medan man avnjuter denna musik måste man som ofta annars ha ett glas med något helst alkoholhaltigt.

En ganska sen kväll kom vi in på just detta tema apropå att Larsson ska hålla låda om vinval till någon klassisk musikfestival i Växjö. Att välja vin till klassisk musik är ju naturligtvis en baggis så för att göra det till en utmaning så föreslog jag att Larsson skulle finna dricka till "Number of the beast". Efter lite betänketid så föreslog han en sunkig Zin. Jag smakade ett ögonblick på kombinationen i tankarna men avslog sedan förslaget.
Det går helt enkelt inte att sätta vin till heavy metal. Riedelglass och ylande gitarrer funkar inte. Öl och whisk(e)y är vad som krävs för att kunna avnjuta ett album på respektabel volym.

Och det är här som Blekinge faktiskt för en enda gångs skull kan skryta med sina tillgångar: Sweden Rock.
Det som gör mig något ledsen är att i år ska ett av mina absoluta favoritband - Judas Priest - lira fast detta på torsdagen och då sitter jag troligen i München med en arbetsdag kvar. :'(

...och förutom Judas Priest som är en av mina favoriter med lirar Uli Jon Roth där, en gitarrfavorit från gamla Scorpions. Man kanske skulle masa sig ner...?

Hmm, kanske en alltför ung La Landonne från Guigal skulle kunna matcha låtar som "Hell bent for leather", "Ram it down" och "You' ve got another thing coming"? Där snackar vi Heavy Metal i tyngd.
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
...och förutom Judas Priest som är en av mina favoriter med lirar Uli Jon Roth där, en gitarrfavorit från gamla Scorpions. Man kanske skulle masa sig ner...?

Det tråkiga är att jag är uppbokad för familjeäventyr resten av helgen. Skulle jag försöka ta mig ur det så lär det bli ett helvetes liv. Man ska inte fresta ödet för hårt med tanke på vilka otroligt lösa tyglar jag har nu. Vill ju inte få strypkoppel som efterverkning...

Mysonoxen skrev:
Hmm, kanske en alltför ung La Landonne från Guigal skulle kunna matcha låtar som "Hell bent for leather", "Ram it down" och "You' ve got another thing coming"? Där snackar vi Heavy Metal i tyngd.

Känns ändå för vekt med jäst druvjuice till sådan låtar. Riedelglas och headbanging är inte en lysande kombination ur en hållfasthetssynvinkel heller.

Det är nog så att om vi inte vill skylta lika öppet som Krug med våra mörkare sidor så blir det till att antingen smyga med denna hemlighet på hemmaplan, gärna med någon likasinnad, eller så får man kraftigt maskera sig och ge sig ut på just sådana sunkiga lokaler som levererar det nödvändiga giftet.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Det tråkiga är att jag är uppbokad för familjeäventyr resten av helgen. Skulle jag försöka ta mig ur det så lär det bli ett helvetes liv. Man ska inte fresta ödet för hårt med tanke på vilka otroligt lösa tyglar jag har nu. Vill ju inte få strypkoppel som efterverkning...

Känns ändå för vekt med jäst druvjuice till sådan låtar. Riedelglas och headbanging är inte en lysande kombination ur en hållfasthetssynvinkel heller.

Det är nog så att om vi inte vill skylta lika öppet som Krug med våra mörkare sidor så blir det till att antingen smyga med denna hemlighet på hemmaplan, gärna med någon likasinnad, eller så får man kraftigt maskera sig och ge sig ut på just sådana sunkiga lokaler som levererar det nödvändiga giftet.

Jo detta känner man till, även om man älskar sin fru + barn måste man vara som astronauterna på månen där minsta felsteg kunde betyda döden...

Ja, i vår status quo (inte gruppen :D) värld kan man ju inte gilla både Selosseskumpa och tung metal :D
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Ja, i vår status quo (inte gruppen :D) värld kan man ju inte gilla både Selosseskumpa och tung metal :D

Jag återknyter till vad jag sagt tidigare: det är stil att sitta i baren med rosebubbel och snacka cementblandningar. :D

Jag undrar förbaske mig om inte Jimmy Forsman skrev en kul krönika på just detta i LG för något år sedan.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Jag återknyter till vad jag sagt tidigare: det är stil att sitta i baren med rosebubbel och snacka cementblandningar. :D

Jag undrar förbaske mig om inte Jimmy Forsman skrev en kul krönika på just detta i LG för något år sedan.

Japp, och för riktigt bra betong ska man blanda så det får rätt ljud i blandaren ett fett klafsigt ljud, nästan som metal ska det vara, då vet man att sanden och vattnet kompletterar cementen, precis som lite Merlot, CF och Petit Verdot kan backa upp Caberneten i en god Mèdoc. Myson fuskade med betongarbete i sin gröna ungdom ...

Det är det som är roligt då man är på vinhappenings och de frågar vad man arbetar med och tror man är i branschen. Ofta tappar de hakan då man säger att man är en sketen fabriksförman. :)
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Japp, och för riktigt bra betong ska man blanda så det får rätt ljud i blandaren ett fett klafsigt ljud, nästan som metal ska det vara...

När jag tänker på det ljudet så påminner det faktiskt om den här ljudeffekten Priest använde på en låt som jag inte kommer på namnet på (ids inte gå ut i bilen och hämta in skivan). I själva verket "samplade" (eller vad man ska kalla det de gjorde i början av 80-talet) de ljudet av att de skakade besticklådan i köket, men det ljudet är inte olikt.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
När jag tänker på det ljudet så påminner det faktiskt om den här ljudeffekten Priest använde på en låt som jag inte kommer på namnet på (ids inte gå ut i bilen och hämta in skivan). I själva verket "samplade" (eller vad man ska kalla det de gjorde i början av 80-talet) de ljudet av att de skakade besticklådan i köket, men det ljudet är inte olikt.

Nu hängs vi snart ut som ett par långhåriga, grovt tatuerade snubbar med läderjackor, popnitade armband och halskedjor med uppochnervända kors på av resten av forumet :D
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Nu hängs vi snart ut som ett par långhåriga, grovt tatuerade snubbar med läderjackor, popnitade armband och halskedjor med uppochnervända kors på av resten av forumet :D
Långhårig... ja det skulle vara håret i arslet då. ;D
Och de övriga attiraljerna kommer jag låta sy in i min nya smoking. :D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Långhårig... ja det skulle vara håret i arslet då. ;D
Och de övriga attiraljerna kommer jag låta sy in i min nya smoking. :D

En hårväxt som direktkvalificerar dig för de härliga gemensamma tyska bastulokalerna.

Hahaha, inte nog med att Krug har arslet fullt med idioter på Vinordic, nu får han säga åt oss att sluta jönsa i trådarna också. Ska vi tippa på att vi får en veckas avstängning, eller kan vi muta honom med en Clos de Mesnil?
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Hahaha, inte nog med att Krug har arslet fullt med idioter på Vinordic, nu får han säga åt oss att sluta jönsa i trådarna också. Ska vi tippa på att vi får en veckas avstängning, eller kan vi muta honom med en Clos de Mesnil?

Nu kan vi allt vara listiga som små räkor. Vi mutar med en platta Hof. Det är:
- Billigare (inte oviktigt).
- En möjlighet för oss att hävda att inlägget trots allt är relaterat till ämnet.

Med tanke på hur vi brukar lyckas med våra urspårningar (totalt och fullständigt) så tycker jag att vi ändå ligger hyggligt nära. Det var ju Krugen som drog in metal i snacket om öl. Jag tycker inte vi ska behöva klä skott för att han inte inkluderar metal i rubriken.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Nu kan vi allt vara listiga som små räkor. Vi mutar med en platta Hof. Det är:
- Billigare (inte oviktigt).
- En möjlighet för oss att hävda att inlägget trots allt är relaterat till ämnet.

Med tanke på hur vi brukar lyckas med våra urspårningar (totalt och fullständigt) så tycker jag att vi ändå ligger hyggligt nära. Det var ju Krugen som drog in metal i snacket om öl. Jag tycker inte vi ska behöva klä skott för att han inte inkluderar metal i rubriken.

Det har du helt rätt i. Jag får pinna iväg till satan och greja en platta Hof åt honom imorgon som jag diskret levererar till hans arbetsplats på måndagsmorgonen med ett kort med texten "Från två sanna konnässörer till en tredje" :)
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Kortet blir nog tydligare om du undertecknar med "Från två individer med livligare fantasi än tre dagisavdelningar sammantagna till en olycksbroder i stort behov av glädje efter en svår långhelg.".
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Som vanligt tramsar ni på som små skolflickor, men man måste ju credit till att ni faktiskt, med tanke på Rob Halfords sexuella preferenser, fortfarande erkänner er som metalpojkar...
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Som vanligt tramsar ni på som små skolflickor, men man måste ju credit till att ni faktiskt, med tanke på Rob Halfords sexuella preferenser, fortfarande erkänner er som metalpojkar...
Rob Halford, Mysonoxen och anders. Tre gentlemen som delar musiksmak och frisyr (nästan).
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Rob Halford, Mysonoxen och anders. Tre gentlemen som delar musiksmak och frisyr (nästan).

Dessbättre slipper vi dela säng med Rob utan delar istället en pava Krug -89 utan honom :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Och en gemensam faiblesse för bastubad med murriga, och storvuxna, pojkar.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Och en gemensam faiblesse för bastubad med murriga, och storvuxna, pojkar.

Vafan, ska du beröva oss våra mysiga tyskor med hår under armarna och annorstädes? ::)
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Dessbättre slipper vi dela säng med Rob utan delar istället en pava Krug -89 utan honom :)

En något pikant detalj i sammanhanget är att vi ämnar dela på nämnda Krug på Lenbach. Låt oss säga som så att ett antal av servitörerna jobbar troligen där eftersom de inte kom in på utbildningen för att bli flygstewart...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
En något pikant detalj i sammanhanget är att vi ämnar dela på nämnda Krug på Lenbach. Låt oss säga som så att ett antal av servitörerna jobbar troligen där eftersom de inte kom in på utbildningen för att bli flygstewart...

Vi får ta med några vinkorkar och plugga arslena så går vi säkra...

(och nu får vi väl U**** L***** på oss också förutom Krug) :(
 
Toppen