Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora öltråden, godis för riktiga män!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Har inte läst böckerna, jag håller mig till lyriksamlingarna. Mesa like Bukoski. En stor man!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Har inte läst böckerna, jag håller mig till lyriksamlingarna. Mesa like Bukoski. En stor man!

Välsigne dig pöjk, jag var rädd att myten om undertecknad såsom svulstig 40+ hårdrockare med dragning åt pervers litteratur skulle få folk att tro att jag var en lyxalkis som halsar Selossepavor och 1:er Cru Bordeaux medan jag sitter i rännstenen och garvar över de miljoner jag kommit över via villainbrott som jag gör över med på dessa goda drycker :)
 
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Jag lyssnar, med undantag av några sentida nedladdade återfall, inte på metal längre men minns min svenniga tonårshockeyfrilla med viss nostalgisk värme. Skön läsning i tråden. Death to false metal!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Frankofilen skrev:
Jag lyssnar, med undantag av några sentida nedladdade återfall, inte på metal längre men minns min svenniga tonårshockeyfrilla med viss nostalgisk värme. Skön läsning i tråden. Death to false metal!

Jag har närt ett Manowar fan vid min barm!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Vi får ta med några vinkorkar och plugga arslena så går vi säkra...

(och nu får vi väl U**** L***** på oss också förutom Krug) :(
pink45.jpg


I rest my case.
 
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

hahaha - kul att du tog den referensen. Har en kollega som trots högst respektabelt jobb, forskning och föräldraskap inte kan släppa sin Manowarvurm riktigt, brukar hälsa honom med den frasen. För min del var det mest Maiden på första, andra och tredje plats följt av Scorpions, Dio, Judas, Accept...ja till och med Yngwie mfl.

Undrar om Udo Dirkschneider är en sucker för TBA?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Det sjuka är att jag knappt tänkt på Manowar på 15 år, men så igår av alla dagar så fick jag en underlig urge att lyssna på bandhelvetet.... "Born of black wind, fire and steel!"
 
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Sägs som det är...du behövde lite pumpade män med svallande hårsvall iförda läderkalsonger... Ross the Boss, indeed ;)
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Detta är ju underbart!!!
*Myson riktigt glad att väckas i natten av ilsk dotter och läsa detta*

Först Krug, anders och jag och nu frankofilen.

Kanske vi ska bilda ett metalband på stubben och någon sjunga Ian Gillan-falsett om vidriga BiB drickare och sånt :D
 

Krug88

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Jag återknyter till vad jag sagt tidigare: det är stil att sitta i baren med rosebubbel och snacka cementblandningar. :D

Jag undrar förbaske mig om inte Jimmy Forsman skrev en kul krönika på just detta i LG för något år sedan.
Jimmy är ju som vi alla vet en fin pojke, lite dålig på att dricka vin, men en fin, fin pojke...
 

Krug88

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Välsigne dig pöjk, jag var rädd att myten om undertecknad såsom svulstig 40+ hårdrockare med dragning åt pervers litteratur skulle få folk att tro att jag var en lyxalkis som halsar Selossepavor och 1:er Cru Bordeaux medan jag sitter i rännstenen och garvar över de miljoner jag kommit över via villainbrott som jag gör över med på dessa goda drycker :)
Hoppsan, där förstördes den vackra bilden...
Nu tror vi ju att du är som alla andra dödliga Myson... :'(
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug88 skrev:
Hoppsan, där förstördes den vackra bilden...
Nu tror vi ju att du är som alla andra dödliga Myson... :'(

Tvärtom, jag är en fullfjädrad slusk som bara har en dragning åt ädla drycker :D
 

Krug88

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Mysonoxen skrev:
Tvärtom, jag är en fullfjädrad slusk som bara har en dragning åt ädla drycker :D
Vi tror ändå på dig och din härliga källare...
Bara den rätta kärleken för magiska viner finns så finns det plats för dig i våra svarta hjärtan!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug88 skrev:
Vi tror ändå på dig och din härliga källare...
Bara den rätta kärleken för magiska viner finns så finns det plats för dig i våra svarta hjärtan!

Åh, tackar!

Den härliga källaren kommer dessvärre att ge plats för en modern vinkyl om ett par dagar *suck*

...och min dotter har inte somnat än så jag sitter här med ögon rödare än en mörts.

...men kärleken till vinet består.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug88 skrev:
Vi tror ändå på dig och din härliga källare...
Bara den rätta kärleken för magiska viner finns så finns det plats för dig i våra svarta hjärtan!

När Krug88 börjar använda ord som "kärleken" så kan vi anta att han är lite småbladig. Hur var Krug 1996?
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Frankofilen skrev:
Jag lyssnar, med undantag av några sentida nedladdade återfall, inte på metal längre men minns min svenniga tonårshockeyfrilla med viss nostalgisk värme. Skön läsning i tråden. Death to false metal!

Nu när du ser att du är i gott sällskap är det bara till att damma av de gamla vinylerna, kränga på rätt t-shirt, slänga ut familjen och sedan gasa upp volymen!

Frankofilen skrev:
För min del var det mest Maiden på första, andra och tredje plats följt av Scorpions, Dio, Judas, Accept...ja till och med Yngwie mfl.

En lista med idel klassiker.
Har lagt in Accept på min lilla spelare för att ha något som kan jaga fram lite adrenalin och testosteron på gymet. Där, liksom på många andra ställen som ska vara "hippa", insisterar man på att köra någon technodynga som får hissmusik att framstå som intressant.
"Metal heart"! Det är är något visst med klassisk musik på rivig elgitarr.
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
När jag tänker på det ljudet så påminner det faktiskt om den här ljudeffekten Priest använde på en låt som jag inte kommer på namnet på (ids inte gå ut i bilen och hämta in skivan). I själva verket "samplade" (eller vad man ska kalla det de gjorde i början av 80-talet) de ljudet av att de skakade besticklådan i köket, men det ljudet är inte olikt.

Låten är "Metal Gods" från "British Steel".
 
Toppen