Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora öltråden, godis för riktiga män!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

I ett desperat försök att föra tråden tillbaka till Topic så vill jag bara tipsa om att Galatea nu har tagit in Coopers i sortimentet. Stouten finns i beställning, de andra två, Coopers och Coopers Sparkling finns nog genom privatimport.

Personligen kommer jag att bunkra upp med ett par lådor av Coopers Sparkling till sommaren. Ett riktigt superöl!
 

EuphoniC

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Grolsch är ett annat öl som jag tycker mycket om, som återkommer på inköpslistan då och då. Tyvärr vet jag inte vad som hände med den trevligare flaskan, nu mera är det bara vanlig kapsyl på satan. Verkar vara olika där för olika marknader, tyvärr.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
I ett desperat försök att föra tråden tillbaka till Topic så vill jag bara tipsa om att Galatea nu har tagit in Coopers i sortimentet. Stouten finns i beställning, de andra två, Coopers och Coopers Sparkling finns nog genom privatimport.

Personligen kommer jag att bunkra upp med ett par lådor av Coopers Sparkling till sommaren. Ett riktigt superöl!

Namnet Coopers får mig att tänka tillbaka på Mysonoxens "oskyldiga" tonårstid då jag och en polare bryggde ölsatser hemma som hette just Coopers, de fanns som lager, stout, ale och bitter vad jag minns och vi brukade ha en hink med en av varje puttrande konstant under något års tid...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Jag har ju som bekant fått mycket dabb för min fäbless för iskalla Hofsingar. För att göra saken värre har jag även en förkärlek för muggiga hak där man serverar Tuborg Guld och spelar hårdrock, även detta någonting som jag fåt plenty med dabb för.

Åh fan, låter som att du också hänger på Kellys ibland... :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Sjödin skrev:
Åh fan, låter som att du också hänger på Kellys ibland... :D

Det kan ha hänt vid tillfälle. Det är Krug88s favoritställe och han släpar alltid dit en i tid och otid! ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Det kan ha hänt vid tillfälle. Det är Krug88s favoritställe och han släpar alltid dit en i tid och otid! ;D
Hahaha, finns väl inget ställe jag avskyr mer än Kellys.
Äckliga, svettiga människor klädda i svart och halva Stockholms fulaste tjejer.
What's to like?
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug88 skrev:
Hahaha, finns väl inget ställe jag avskyr mer än Kellys.
Äckliga, svettiga människor klädda i svart och halva Stockholms fulaste tjejer.
What's to like?

Att just de brudarna släpper till...? ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Att just de brudarna släpper till...? ;D

Vafan! Jag slog ju till och bjöd på husets finaste vodka (husvodka á 22 kr/cl) och fick ändå inte nuppa...
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Vafan! Jag slog ju till och bjöd på husets finaste vodka (husvodka á 22 kr/cl) och fick ändå inte nuppa...

Kanske berodde på att du satsade på en brud "out of your league"... ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
Kanske berodde på att du satsade på en brud "out of your league"... ;D

What fucking league? Vi snackar ju Krug88s favvohak nu!

There is no league... Vad som dock finns är Jack Vegas maskiner.
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Vad som dock finns är Jack Vegas maskiner.

Och med det påståendet vill du indikera att kärleken är ett lotteri...? Eller att kvinnan/maskinen tar dina pengar och du får en stunds meningslöst tidsdödande utan större hopp om att få igen något...?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug88 skrev:
Hahaha, finns väl inget ställe jag avskyr mer än Kellys.
Äckliga, svettiga människor klädda i svart och halva Stockholms fulaste tjejer.
What's to like?

Ja, ska man försöka hitta nåt positivt med haket så är det väl ölpriserna... Å andra sidan, svettdoften ger den billiga ölen en sur bismak som gör att man kanske får vad man betalar för i slutändan... piss alltså...
 

anders

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

För den som redan nu vill boka in sin årliga levertransplantation kan jag meddela att Oktoberfest börjar lördagen den 20:e september och avslutas söndagen den 5:e oktober. Förslagsvis planeras det medicinska ingreppet till den 6:e oktober. ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

anders skrev:
För den som redan nu vill boka in sin årliga levertransplantation kan jag meddela att Oktoberfest börjar lördagen den 20:e september och avslutas söndagen den 5:e oktober. Förslagsvis planeras det medicinska ingreppet till den 6:e oktober. ;D

Nästan så man får ta en "tjänsteresa" och dra ner till München igen.
Djäklar vad god ölen är där. Jag köpte på mig en drös som numera är urdruckna.
Jag hittade ju t.o.m. en mycket god Löwenbräu. Urtyp heter den.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Nils Oscar, det forna Stockholmsbryggeriet, numera i Nyköping, ska gå på export. Det är ölet God Lager (på engelska ungefär Guds Lager) som kommer att distribueras till över 170 butiker under kedjan Waitrose.

− Vi exporterar ju redan en del av våra drycker, men än så länge har vi inte sålt något till England i större skala. Det är naturligtvis roligt att en klassisk ölnation som England även uppskattar vår svenska Nils Oscar, säger vd Jonas Kandefelt och fortsätter:

− Att dessutom God Lager, som kanske skapar en och annan rubrik i England namnmässigt, är första öl att lanseras är väldigt roligt.

Samtidigt ska Nils Oscar Company också jobba på att deras nyligen lanserade vodkor ska nå den brittiska marknaden.

− Vi hoppas också att detta ska skapa en del ringar på vattnet och att vår nya vodkaserie, Vodka Plus och Vodka Zero, blir nästa produkt för export, menar Jonas Kandefeldt.

Tillåt mig misstänka att mången engelsk puritan (och, vid Zeuss, det finns många!) kommer att reagera på det hädiska namnet. Vad tror ni? Bra eller Anus?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Krug skrev:
Tillåt mig misstänka att mången engelsk puritan (och, vid Zeuss, det finns många!) kommer att reagera på det hädiska namnet. Vad tror ni? Bra eller Anus?

Tur inte en modern Oliver Cromwell är vid makten i U.K. då hade det nog blivit tufft.

Provat alla Oktoberfestölen nu. Hofbräu är bäst, så det så. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Provade som sagt en skön Biitter i helgen som gick under det PKitiska namnet "Galway Hooker".

Helt ok, men lite väl tuff efter att man sugit på en flock med Guinness innan.
 

CH

Medlem
SV: Stora öltråden, godis för riktiga män!

Testa nu en av Innis & Gunns Island Cask som jag väntat på ett bra tag.

Tyvärr är jag lite besviken. Den första utgåvan var mycket bättre tyckte jag. Denna är kolsvart och den har inte alls lika tydlig ton av islay whiskey i sig.

God ja det är den men jag hade hoppats på mera. Får väll se vad jag tycker när jag avslutat glaset men mitt första intryck är tyvärr besvikelse.
 
Toppen