Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Substitut för Aladdin?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då det inte går att få tag i Aladdin i Japan måste man ju balansera mellandagsträningen med någonting annat ur chokladriket.

Detta är vad som fick följa med mig hem.
PXL_20221225_070202816.jpg


GLUFS!

Allt är redan borta...
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Betyder det att konceptet "pralin" inte finns?
Allt finns i Japan, tex är Godiva ett av de bästsäljande chokladhusen, och alla kända och skickliga chocolatierer finns här. Marabou gör för söta tagningar på choklad för den japanska marknaden, som i många fall inte skulle kvalificera sig till att ens få kallas "choklad" eller "mjölkchoklad" här. Här åtnjuter Marabou nämligen inget EU-undantag.

Lite saknar jag dock känslan av att komma in i vardagsrummet, se Aladdinasken på TV-bordet och gräva fram en trillingnöt...

Men Crunky och Blemy är bra de också!
 

sunqan

Vinös
Allt finns i Japan, tex är Godiva ett av de bästsäljande chokladhusen, och alla kända och skickliga chocolatierer finns här. Marabou gör för söta tagningar på choklad för den japanska marknaden, som i många fall inte skulle kvalificera sig till att ens få kallas "choklad" eller "mjölkchoklad" här. Här åtnjuter Marabou nämligen inget EU-undantag.

Lite saknar jag dock känslan av att komma in i vardagsrummet, se Aladdinasken på TV-bordet och gräva fram en trillingnöt...

Men Crunky och Blemy är bra de också!
Det där med "för söta" kan jag skriva under på. De aenaste fyra veckorna har marabous choklad varit ettersöt, fattar inte hur folk kan äta skiten (jag älskar för övrigt det mesta i chokladkakeväg från M)... det som funkade bäst var mörk choklad, och saltlakrits. Även marabous hallon/lakrits var lite ok. En j×la tur att smakförändringen inte var permanent :)

Rödvin var ganska vidrigt också - dofterna var underbar, men i munnen saknades all struktur och finness, egentligen allt utom lite viskositet och syra.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det där med "för söta" kan jag skriva under på. De aenaste fyra veckorna har marabous choklad varit ettersöt, fattar inte hur folk kan äta skiten (jag älskar för övrigt det mesta i chokladkakeväg från M)... det som funkade bäst var mörk choklad, och saltlakrits. Även marabous hallon/lakrits var lite ok. En j×la tur att smakförändringen inte var permanent :)

Rödvin var ganska vidrigt också - dofterna var underbar, men i munnen saknades all struktur och finness, egentligen allt utom lite viskositet och syra.
Vilka rödviner var rövviner?
 

sunqan

Vinös
Vilka rödviner var rövviner?
Alla. Typ... Tog två munnar på fyra veckor.kan inte uttala mig om vitt, för vi hade bara rött på halvflaska inne, och jag orkade inte ut till kylarna och hämta. Nu skulle det vara gott med ett glas, men nu är det annat som sätter käppar i hjulen. Om det hade varit rimligt att få en taxi till ks solna vid ettiden på nyårsnatten, då hade i alla fall den tilltänkta 2002an cristal gått åt. Nu blev det lite småplock från ica) och en herrljunga cider (alkoholfri) istället...
 
Toppen