Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sverige-Danmark, Skillnader i dryckeskultur vad gäller vin, champagne...

Jag vet inte om det är något ni herrar tänkt på, och hur många av er som egentligen befinner er I Köpenhamn osv särskilt ofta. MEN...Något som jag tänkt på, och faktist stör mig på är att deras standardutbud, oavsett om du kollar in Superbest, SuperBrugsen, Irma eller någon annan kedja oftast är dominerat av Sec resp. Demi-sec champagner vilket jag inte riktigt kan förstå. Jag trodde alla normala människor ville ha Brut och att demi-sec/Sec var något man handlade om det passade till tillfället men herrarna över sundet verkar inte dela min uppfattning. Varför denna skillnad?jag menar vårt grundutbud i Sverige är ju mestadels Brut på alla system resten får man beställa.

Om man ska vara ärlig, har någon av er Testat Moét Nectar Imperial, Veuve C Sec, Jacquart demi-sec/Sec etc...totalt SKRÄP faktist, särskilt Moéten!
 

v_skogh

Medlem
SV: Sverige-Danmark, Skillnader i dryckeskultur vad gäller vin, champagne...

Fråga CH vad han tycker om Moet Nectar ;D
 

anders

Medlem
SV: Sverige-Danmark, Skillnader i dryckeskultur vad gäller vin, champagne...

Någonsin hört uttrycket DANSKJÄVLAR...? Behövs det sägas mer?
 
Trådskapare
U

Usuallybubble

Medlem
SV: Sverige-Danmark, Skillnader i dryckeskultur vad gäller vin, champagne...

Jo jag har hört det, har även hört blattar, abaaaaajääääääävlar o liknande. Nämen skämt åsido jag kan verkligen inte förstå deras förälskelse i sockervatten.

Jag menar Nectar Imperialen säljs väl inte ens i Sverige? eller man kan ju säkert beställa men jag har aldrig sett den stå ute på riktigt!
 
Toppen