Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Så var det dags för Systembolaget att utse Årets Butik 2007. Kandidaterna i år är systembolagsbutikerna i Arninge, Finspång, Halmstad (Eurostop) och Vindeln.

Samtidigt med Årets Butik utses också Årets Uppstickare. Där handlar det om att lyfta fram en systembutik som på kort tid gjort omfattande förbättringar. Nominerade till Årets Uppstickare är butikerna Borlänge, Linköping (Gyllentorget), Sala och Vara.

"Med Årets Butik vill vi lyfta fram välskötta butiker som kan fungera som förebilder i Systembolaget. Butikerna visar att det går att kombinera nöjda kunder och nöjda medarbetare med hög produktivitet och bra ålderskontroll", säger Mikael Wallteg, försäljningsdirektör och vice vd på Systembolaget.

Vinnarna av Årets Butik och Årets Uppstickare kommer att utses vid finalen som äger rum i Stockholm lördagen den 23 februari. Vinnaren utses av Systembolagets företagsledning.

Årets Butik belönas med en utbildningsresa till ett hemligt mål i Europa. När vinnarbutiken är på resan arbetar företagsledningen i butiken.

Tidigare vinnare Årets Butik
1999 Sandviken, 2000 Nyköping, 2001 Kungsör, 2002 Valbo, Gävle, 2003 Kållered, 2004 inställt, 2005 Lillänge Östersund, 2006 Gällivare

Årets Uppstickare
2001 Jarlaplan, Stockholm, 2002 Orsa, 2003 Eurostop Örebro, 2004 inställt, 2005 Katrineholm, 2006 Sunne

Vilka är vi att vara sämre än Systembolaget? Kom igen nu och nominera de bästa och sämsta Systembolagen!
 
A

Anonymous

SV: Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Då börjar jag.

Solna C kan vara den absolut sämsta butiken.
Med motivationen:
Dåligt utbud, oengagerad personal, köerna från kassan går rakt in i främst rödvinsavdelningen vilket gör det oerhört svårt att få en sortiment överblick.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Du läser mina tankar! Fucking jävla Solna! Det är någon rödhårig skata som jobbar där som förstörde hela min lördag genom att väsa "man får faktiskt bara beställa EN flaska av nyheterna". Vad i hela helvete skulle jag göra med En halvflaska billecart 1996?
 

Dejzan

Medlem
SV: Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Mina kandidater får bli 2 Malmöbutiker.
Bäst: Naturligvis Hansacompagniet, dels för utbudet men mest för att det finns en del duktiga människor som jobbar och som jag gärna tar hjälp av.
Sämst: Trianglen förutom det faktum att det oftast finns en väktare i butiken för att mota bort fyllon och hemlösa så har jag liksom Krug dåliga erfarenheter av personalen. Främst en kvinna i övre medelåldern som med en nästan utstuderad långsamhet talade om för mig att det fick ta den tid det tar att beställa från depån. Detta när jag mycket försikigt berättade att de var sällsynta flaskor som skulle ta slut snabbt. Det var den 1/12 och Guigals LaLaLa släpptes, tror ni jag fick någon flaska?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Det är ju en omöjlig fråga att besvara såvida man inte ständigt befinner sig på resande fot :)

Roligt är dock faktumet att min ärade broder år 1999 hade Sandviken som närmsta systembolag och 2002 Valbo (ja, han bor nu någon annanstans i Gästrikland, men den lilla hålan har inget systembolag).

De butikerna har jag varit inne på men båda har numera flyttat från de platser de tidigare befann sig på.

De resor till hemlig ort som personalen får lär bl.a. ha gått till Torres i Peñedes och till bolagets Domaine Rabiega.
 
A

Anonymous

SV: Systembolaget: kandidater Årets Butik 2007

Bäst Hansacompagniet rymligt och kunnig personal.
Sämst Mobilia för kassorna står mittemot gångarna med vin, jävligt störigt när där är mycket folk .
Bägge i Malmö.

MiGa
 
Toppen