Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Dexter

Medlem
SV: Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Jag tar inte illa upp har både jobbat på SB och hos importörer.

När boxen lanserades så försökte SB att stoppa den men det gick tydligen inte. Så de har ju inget väl när det gäller den.
Sedan är det ju mest importörer som puschar billiga boxar igenom BS så inte mycket att göra där heller.

Och det med skräddarsydda offerter, vad får dig att tro att det är bara de stora importörer som får fördelar, titta på vilka viner som lanserats från NZ med samma inköpare.
Och varför ska man inte få snäva ner offerter om man har hittat ett vin som man söker, så länge det finns andra som kan vara med och det gör det ju alltid. ( förutom till offertern äldre årgångar Australien som lanserades i Juni då var bara en med i provningen helt fel tycker jag) Sedan blir det ju helt sjuk om man ska ha med 51 offertprover för en cab från SAF för 80-99:- då tycker jag att det borde vara omöjligt att hitta den man skrivit offertern för.

Tycker du ska tänka om och börja sälja dina viner på SB så vi kan få smaka dina viner. Då kanske du får en annan uppfattning om hur det går till...
 

Peder

Medlem
SV: Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Tycker du ska tänka om och börja sälja dina viner på SB så vi kan få smaka dina viner. Då kanske du får en annan uppfattning om hur det går till...

Jag är ledsen Dexter men jag tänker inte "tänka om" och ansluta mig till Lagena eller någon annan och börja försöka sälja mina viner till Systembolaget för att ni (anställda) skall kunna få smaka på mina viner.

Om någon på Systembolaget vill smaka mina viner så får ni själva ta fram plånboken och köpa era Österrikiska viner på handlavin.se. Jag har viner från så små vingårdar så att det får de Österrikiska vinerna på Systembolagets hyllor (BAS, T1, T2,T3 ) Att likna Coca-Cola Industries.

Jag vet inte om HK har gått ut med någon policy att anställda inom SB inte får handla vin på nätet. SB tar ju mycket av skattebetalarnas pengar för att driva politisk opinion mot oss små näthandlare som kämpar för småskalig produktion. Var står det skrivet i Systembolagets uppdrag att man skall driva politisk opinion?

Men alla som gillar vin oavsett var man är anställd är hjärtligt välkommen att handla så länge man är över 20 år.
 
Trådskapare
A
SV: Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Peder skrev:
Jag är ledsen Dexter men jag tänker inte "tänka om" och ansluta mig till Lagena eller någon annan och börja försöka sälja mina viner till Systembolaget för att ni (anställda) skall kunna få smaka på mina viner.

Om någon på Systembolaget vill smaka mina viner så får ni själva ta fram plånboken och köpa era Österrikiska viner på handlavin.se. Jag har viner från så små vingårdar så att det får de Österrikiska vinerna på Systembolagets hyllor (BAS, T1, T2,T3 ) Att likna Coca-Cola Industries.

Jag vet inte om HK har gått ut med någon policy att anställda inom SB inte får handla vin på nätet. SB tar ju mycket av skattebetalarnas pengar för att driva politisk opinion mot oss små näthandlare som kämpar för småskalig produktion. Var står det skrivet i Systembolagets uppdrag att man skall driva politisk opinion?

Men alla som gillar vin oavsett var man är anställd är hjärtligt välkommen att handla så länge man är över 20 år.

Peder, nu tror jag att du gick lite snett. Dexter menade nog att sälja via Systembolaget, inte att du ska bjuda de anställda på vin. Sedan vet jag många anställda på SB som köper vin både vinklubbar och utomlands. Tror inte att den finns något förbud mot det så länge man följer svenska lagar.

Dock lär väl majoriteten av SBs anställda handla i deras butiker, precis som majoriteten av svenska folket just nu.
 

Peder

Medlem
SV: Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Var inte så jag menade riktigt att alla anställda på SB skall få prova mina viner. Har en gång i tiden under en mycket kort tid provat på att sälja viner i BS-sortimentet och det var inget jag gillade och det blev en dyr affär med lager/logistik.

Men jag ser inte riktigt hur jag skall tänka om och börja sälja vin genom Systembolaget. Jag säljer mina viner på nätet och det kommer jag göra så länge SB inte lyckats sätta stopp för mig genom smutskastningskampanjer etc på sin hemsida. Det är för mig helt otänkbart att börja sälja vin hos ett företag som utnytjar skattebetalarnas pengar till att få bort andra aktörer från marknaden.

För övrigt så vet jag precis som du Anders att många anställda på SB som köper viner genom så kallade vinklubbar och även inköpare som passar på att köpa vinet utomlands i samband med resor, för att det ges ett mycket bättre pris än hos SB. Jag tycker det finns underbara människor som arbetar inom det statliga monopolet och jag ser fram emot den dagen de får komma ut i arbetslivet och arbeta hos små vinbutiker eller starta upp egna som säljer vin genom sin passion för vinet.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Systembolaget nekar leverans pga för bra vin?

Peder skrev:
Jag tycker det finns underbara människor som arbetar inom det statliga monopolet och jag ser fram emot den dagen de får komma ut i arbetslivet och arbeta hos små vinbutiker eller starta upp egna som säljer vin genom sin passion för vinet.

Vackert skrivet, jag håller med.
 
Toppen