systembolaget uppgraderar sin e-handelsplattform

Diskussion i 'Övrigt' startad av sunqan, 2 maj 2019.

1. sunqan

sunqan Vinös

såg just det här på systembolagets hemsida:
    Söndagen den 5/5 kommer vi att uppgradera vår e-handelsplattform till en bättre kundupplevelse. Detta innebär tyvärr att beställningsfunktionen för våra försäljningskanaler online (Privatimport, Ombud, Butiker och Hemleverans) kommer att vara avstängda i princip hela dagen.

undrar om det betyder att det faktiskt kommer att innebära att man slipper få veta nån gång senare att en beställning inte gick igenom???

Gladekocken och Wintermute gillar detta.
  2. Gredos

Gredos Medlem

Det kommer att komma ut en betaversion av den nya online butiken snart.
    Vet inte om det var nu i helgen den skulle komma ut.
    Men ska bli kul och se vad alla här inne hittar för förbättringar...

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Och naturligtvis, "vi ser till att våra kunder köper mindre via en bättre kundupplevelse"

sunqan och Pontus gillar detta.
  4. IsKr

IsKr Medlem

Snarare en sämre upplevelse, är väl det som brukar resultera i mindre köp. Kan inte se nånting när det kommer till mitt konto. Det syns inga bokningar eller beställningar som jag har lagt. Skickas då över från webbsidan till en värdelös app. :mad:

Anders Landström gillar detta.
  5. IsKr

IsKr Medlem

Lösningen på problemet var att avinstallera appen. Var ju ändå till ingen nytta, iaf inte för mig.

6. Johan L

Johan L Medlem

Nu kan man gå in på sina beställningar och direkt lägga samma grejer i kundkorgen igen. Lite lättare att återbeställa något alltså. Kunde man göra så innan söndagens uppdatering? Jag känner inte igen det i alla fall.

7. Mouton

Mouton Proffs drickare (volym mässigt då)

Gick att göra tidigare.

8. jrick

jrick Medlem

Det är inte många näringsidkare som skulle stänga ner sin hemsida dagtid för en sådan uppdatering.

9. Essle

Essle Medlem

Håller med men samtidigt är det väl helt i linje med att sälja så lite som möjligt. Gissar att dom bryr sig måttligt om dom tappar några timmars försäljning en söndag.

10. jrick

jrick Medlem

Fast nu säljer de ju inget online och har ambitionen att vara Sveriges bästa servicebolag. De kan ju stänga ner helt alla dagar i veckan om de verkligen inte vill sälja...

Dela sidan