Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

systembolaget uppgraderar sin e-handelsplattform

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hur svårt ska det kunna vara? Årgångsproblematiken - låt mig bara som exempel ta att jag nyligen ägnade en eftermiddag åt att kolla upp intressanta årgångar av de chablis village-viner som finns i BS och beställa dem (samtliga!) bara för att vid upphämtning upptäcka att för cirka hälften av vinerna kom fel årgång - och jag vet att det är importörerna som missköter sig, men borde kunna åtgärdas genom en administrativ pålaga på importören för varje returnerad flaska som inte är den som marknadsförts på hemsidan. eller någon annan lika enkel lösning på detta enkla problem.
När jag beställer "godtyckliga viner" ur BS (då oftast för att hålla ett kurstillfälle/provning) är mitt intryck är att jag får annan årgång än beställt på ca 1/3 av beställda viner. Detta är oerhört frustrerande, eftersom jag då ofta väljer viner efter årgång, för att undvika dåliga eller otypiska årgångar, för att få samma årgång som ett annat vin på samma provning o.s.v.
När jag beställer nylanserade viner i BS som jag "bevakat" inför släpp (då oftast för att bunkra upp dem för framtida behov), brukar det däremot bli beställd årgång.

innebär kategoriseringen av en handfull viner från Argentina som "etiska" viner att alla andra viner som säljs är oetiska?
Plötsligt blev jag sugen på en oetisk, icke-ekologisk amarone med riktigt hög alkoholhalt... ;)
 
Toppen