Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets nya giv 2010

kayaker

Cyklist
SV: Systembolagets nya giv 2010

Skanstull skrev:
Vad tror ni om Systembolagets nya regim för nyhetssläpp 2010?
Jag är benägen att hålla med Clintan i Dirty Harry: Cluster****!

Det är bl.a. därför vi är många som söker och/eller använder alternativa inköpskällor till SS.
 

Pomerol

Medlem
SV: Systembolagets nya giv 2010

Jag är av en annan uppfattning.

De nyhetssläpp som det blir färre och som det kommer fler flaskor av är de ointressanta.

De är nyheter i modulerna T1-T3 (tidigare T1-T4). Alltså de nyheter som Kronstam & co går igång på och utbrister "Åhh, en montepulicano för 55 kr - den smakar minst fyra kr dyrare".

Dessa nyhetssläpp ska bli mer säsongsanpassade. Exempel: Nyhetssläppet höst sträcker sig ett par månader med viner som passar ihop med säsongens mat och Systembolaget kör samtidgt kampanj med recept. Jag tror det kan bli inspirerande och hoppas att svensson får inspiration. Tex vilken zin som passar till tacospajen...

De har ju tidigare fått kritik att nyhetsvinerna som journalisterna skriver upp tar slut för snabbt, det här är åtgjärden.

Vad jag förstod så skulle inte de mest intressanta släppen påverkas. Alltså de som tillhör modulerna T5 (ca 25 butiker+depå) och T6, T7 och T8 (vinkällarbutikerna+depå). Sedan kan man säkert diskutera innehållet i dessa släpp, antalet och priser - men det är en annan diskussion.
 

Krug88

Medlem
SV: Systembolagets nya giv 2010

Pomerol skrev:
Dessa nyhetssläpp ska bli mer säsongsanpassade. Exempel: Nyhetssläppet höst sträcker sig ett par månader med viner som passar ihop med säsongens mat och Systembolaget kör samtidgt kampanj med recept. Jag tror det kan bli inspirerande och hoppas att svensson får inspiration. Tex vilken zin som passar till tacospajen...
Haha, WTF :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Systembolagets nya giv 2010

Någon som läst intervjun med deras nya VD i Veckans Affärer?

Där finns några sköna, oroväckande citat. Ja, hon är mediatränad och stöpt i form...
 
Toppen