Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets nya webblanseringstjänst

Rhino69

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Fröken ur i örat, datorn på jobbet med SNABB, (grov?) kabel.... Petrus 22`jag tar nog min kvot... ;D ;D ;D
 

Allaboda

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Jisses.

Här gäller det co-location med SBs server likt en robottrader, för att vinna microsekunder, om man vill ha en flaska DRC.

Men man tar i alla fall bort frustrationen och lotterier om att ha någon på SB knappa in ordern åt en.

Fast kan man inte bara köra ett lotteri bland alla som lagt in anmälningar de första 5 minuterna?
 

Rhino69

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Här gäller det co-location med SBs server likt en robottrader, för att vinna microsekunder, om man vill ha en flaska DRC.
Framförallt vänta tills DRC släpps, det är Bordeaux som gäller nu ;D
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Allaboda skrev:
Jisses.

Här gäller det co-location med SBs server likt en robottrader, för att vinna microsekunder, om man vill ha en flaska DRC.

Men man tar i alla fall bort frustrationen och lotterier om att ha någon på SB knappa in ordern åt en.

Fast kan man inte bara köra ett lotteri bland alla som lagt in anmälningar de första 5 minuterna?
Jag håller helt med. Det kommer skapa mycket stress, irritation och allt bygger på hur bra du är på teknik. De lite kunniga kommer att snickra till ett litet script som kommer köra beställningen automatiskt och få igenom dem på ett par sekunder.

Å andra sidan slipper man ju tävla med personer som kan ta ledigt och stå ett antal dar i kö så jag vet inte.

Om man ju ska köra tilldelning på det här sättet så är ditt förslag helt rätt. Lotta bland de som kom in de första 5 minuterna eller så
 

Andreas L

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Vad är det för jävla skit de håller på med, jag försökte registrera mig men de påstår att min personuppgifter inte stämmer!!!
Efter 39 år vet jag faktiskt vad jag heter och jag kan mitt personnummer, kan jag måhända vara svartlistad därför att jag offentligt har kritiserat vårt kära monopol?

Welcome to North Korea!!!! :mad:
 

sunqan

Vinös
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

det handlar inte om hur du stavar ditt namn, utan hur folkbokföringen stavar ditt namn.
 

sunqan

Vinös
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

och är du 39 så är det säkert Andréas eller nåt trams med att de inte klarar mer än två förnamn :-/ (eller att du måste ange alla namn och i rätt ordning).
 

Allaboda

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Rhino69 skrev:
Här gäller det co-location med SBs server likt en robottrader, för att vinna microsekunder, om man vill ha en flaska DRC.
Framförallt vänta tills DRC släpps, det är Bordeaux som gäller nu ;D

Jo tack jag vet.
Men just DRC brukar vara de som har bäst priser i internationellt perspektiv, och en allokering på 12fl eller så.
 

Håkan

Medlem
SV: Systembolagets nya webblanseringstjänst

Det skall bli intressant att vara åsåkdare till detta spektakel. Varför inte bara lotta och låta folk ha ca 30 min på att knappa in sina beställningar.

Håkan
 
Toppen