Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Finns en del för fantasterna i denna lansering , en av Bourgognes mer eftertraktade producenter, Rousseau. För övrigt är det ett rätt brett svep över vinområden med Vouvray 2010 Le Mont Moelleux, Ribera del Duero 2010 Pingus, Châteauneuf-du-Pape 2010 Sanctus Sanctorum på magnum och Barolo 2008 Vigneto Arborina .

För vissa av vinerna framgår inte producent allt för tydligt, efterforskning pågår.

Som vanligt är dessa uppgifter preliminära

Webblansering 7 februari 2013
 

kayaker

Cyklist
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Anders Landström skrev:
För vissa av vinerna framgår inte producent allt för tydligt, efterforskning pågår.
Miffon!

Les Grenaches de Pierre är från Domaine Giraud. Jag har träffat Pierre och hans dotter.
Deus-Ex Machina, La Combe des Fous och Sanctus Sanctorum är från Clos Saint-Jean.
Le Mont (moelleux) är väl från Domaine Huét?

Clos des Ducs är från Domaine Marquis d'Angerville.
 

perpro

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Här fanns det ju en del kul, även om jag lovat mig själv att inte köpa någon Chateauneuf i år (fokus på Pinot Noir, främst Bourgogne, samt Champagne tänkte jag). Förra året kunde jag norpa sex flaskor Clos des Ducs, men det släpptes väl utan webblansering tror jag. Är lite sugen på Armand Rousseau:erna också. Verkar ju vara ok priser? (Se exempelvis
http://www.millesimes.com/Chambertin_Gr ... eau_Armand)
 

Keen

slan
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Urk, ska väl försöka klicka hem en Chambertin GC då...
 

Magikern

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Någon som provat Pingus eller Flor de Pingus?

Priserna verkar vara riktigt låga internationellt sett
 

Dovberg

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Keen skrev:
Urk, ska väl försöka klicka hem en Chambertin GC då...

Ska också försöka mig på det. Minns när -09 släpptes. Men hoppet är väl det sista som överger människan ;)
 

Keen

slan
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Dovberg skrev:
Ska också försöka mig på det. Minns när -09 släpptes. Men hoppet är väl det sista som överger människan ;)

Hoppas de ordnat tilldelningen, var väl 6 flaskor senast. Vansinne. MD fick iallafall 6 flaskor vill jag minnas, as.
 

Jos

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Magikern skrev:
Någon som provat Pingus eller Flor de Pingus?

Priserna verkar vara riktigt låga internationellt sett
Jag skulle säga att det är helt vanliga internationella marknadspriser. Vet att vi köpte in en flaska Flor de Pingus -08 för dryga 70euro på en krog i Spanien för ett par år sedan vilket förstås var billigt iofs. Har inte druckit Pingus som jag tycker är för dyr men väl Flor flera ggr. Brukar alltid vara riktigt bra.
 

Magikern

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Jos skrev:
Jag skulle säga att det är helt vanliga internationella marknadspriser. Vet att vi köpte in en flaska Flor de Pingus -08 för dryga 70euro på en krog i Spanien för ett par år sedan vilket förstås var billigt iofs. Har inte druckit Pingus som jag tycker är för dyr men väl Flor flera ggr. Brukar alltid vara riktigt bra.

Hade en misstanke om att det var en frukt och ekfatsbomb utan någon komplexitet som motsvarar priset på långa vägar.

Kanske snarare än tanninbomb i sin ungdom som utvecklas till ett riktigt komplext supervin med åren eller hur skulle du beskriva flor du pingus?
 

MD

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Keen skrev:
Hoppas de ordnat tilldelningen, var väl 6 flaskor senast. Vansinne. MD fick iallafall 6 flaskor vill jag minnas, as.

Och jag tänker inte nöja mig med mindre i år heller, moahahahaha!!! ;D
 

MD

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Anders Landström skrev:
Och just i denna stund försvann alla framtida inbjudningar för MD

Tom om det bjuds på Rousseau Chambertin?
 

Keen

slan
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

MD skrev:
Och jag tänker inte nöja mig med mindre i år heller, moahahahaha!!! ;D


Många bulvaner inne nu alltså?

Snart är det dags!
 

Jos

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Det blir tydligen inget släpp, fel i systemet som de använder. Så ingen vits att ni sitter vid burken och väntar då de kommer släppa ett nytt datum inom kort.
 

chambertin

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Jos skrev:
Det blir tydligen inget släpp, fel i systemet som de använder. Så ingen vits att ni sitter vid burken och väntar då de kommer släppa ett nytt datum inom kort.
nice try... :D
 

Keen

slan
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Jos skrev:
Det blir tydligen inget släpp, fel i systemet som de använder. Så ingen vits att ni sitter vid burken och väntar då de kommer släppa ett nytt datum inom kort.


Amen va trist, stänger ner systemet-fliken då
 

Jos

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 februari 2013

Keen skrev:
Amen va trist, stänger ner systemet-fliken då
Nämen det är lugnt, de kommer ett nytt datum så inga problem.
 
Toppen