Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

chambertin

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Blev Felton Block 3 och 5.
Fick tyvärr köplats på Westvleteren och det var inte efter 20 sek utan snarare 5.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

RocketScientist skrev:
Någon som fick något? Usch och fy för den där instabila websidan.

För mig stod det och fladdrade en ilsket röd banner med "Service Unavailable" (eller liknande) som kom och gick, med resultatet att vyn återställdes till sidtoppen vid varje fladder, d.v.s. det var så gott som omöjligt att scrolla och få vyn att stå still länge nog för att hinna klicka. Som tur är skulle jag inte ha något "högattraktivt" idag, för det skulle absolut inte funkat. Har inte sett just detta problem förut, men jag är väl inte direkt förvånad med tanke på SB:s track record hittills vad gäller teknisk och administrativ funktion kring nätbeställningar och webblansering.

Om andra inte upplevde detta problem berodde det säkert på interaktion med någon spyware som de har installerat hos oss regimkritiker som pratar särskilt illa om Monopolet. 8)
 
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

vintomas skrev:
För mig stod det och fladdrade en ilsket röd banner med "Service Unavailable" (eller liknande) som kom och gick,

Ja, jag hade precis samma problem så förhoppningsvis beror det inte på något SpyWare. :)
 

Magikern

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

RocketScientist skrev:
Såg det, jävlar vad det rasslade till. Köpte du något Magikern?

Har redan spräckt min dryckesbudget denna månaden. Hämtade ut en massa igår. Däribland 2 flaskor av fyndvinet Tassinaia 06 som nog undgått många trots att det finns i alla vinkällarbutiker.
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Dagen började med den känsla av lugn och ro som ett tidigt beslut att inte köpa något på denna webblansering kan ge Efter att ha läst inläggen får jag dock lite av samma panik som Karl-Bertil Jonssons far Tyko Jonsson upplever då sanningen går upp för honom.

Skulle jag ha köpt, har jag närt en kommunist, vad blir konsekverna av mitt beslut? Frågorna hopar sig.
 

Dovberg

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Anders Landström skrev:
Dagen började med den känsla av lugn och ro som ett tidigt beslut att inte köpa något på denna webblansering kan ge Efter att ha läst inläggen får jag dock lite av samma panik som Karl-Bertil Jonssons far Tyko Jonsson upplever då sanningen går upp för honom.

Skulle jag ha köpt, har jag närt en kommunist, vad blir konsekverna av mitt beslut? Frågorna hopar sig.

Full? Fattar inget av det du säger :p ;)
 

Håkan

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Efter velande blev det bara en Lafarge Clos des Chenes 10. Fick räcka för den här gången.
 

Silenos

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Anders Landström skrev:
Dagen började med den känsla av lugn och ro som ett tidigt beslut att inte köpa något på denna webblansering kan ge Efter att ha läst inläggen får jag dock lite av samma panik som Karl-Bertil Jonssons far Tyko Jonsson upplever då sanningen går upp för honom.

Skulle jag ha köpt, har jag närt en kommunist, vad blir konsekverna av mitt beslut? Frågorna hopar sig.

Konsekvensen blir att du inte får uppleva en legendarisk Volnay :) Ett illa valt tillfälle att börja ta sunda ekonomiska beslut om du frågar mig (det kunde du väl skjutit upp en vecka).
 
Trådskapare
A
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Silenos skrev:
Konsekvensen blir att du inte får uppleva en legendarisk Volnay :) Ett illa valt tillfälle att börja ta sunda ekonomiska beslut om du frågar mig (det kunde du väl skjutit upp en vecka).

Inser mitt fatala misstag och som jag skrev, tvivlet grep mig i ett fast grepp
 

Peder

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Westvleteren kostar tydligen exakt 2,125 euro på klostret, med dagens eurokurs är det 19,975 kronor, vilket gör att Systembolaget är 105,025 kronor dyrare.

Personligen tycker jag saker måste få kosta ibland och självklart skulle det bli dyrare för mig att skjuta en tiger eftersom jag måste ha en flygbiljett till en djungel än vad priset blir för någon som bor där men......

Det här måste ju reta MM och BGK enormt som alltid tycker att det är vinklubbar som tar för mycket betalt för allt och jag ser fram emot deras artiklar om att det är dags att skrota monopolet.

BGK om internethandel:

I något fall har priserna till och med legat högre än vad samma vin kostar på Systembolaget

MM om internethandel:

Då är det lätt att gilla vårt kära detaljhandelsmonopol. Varje vin som kommer in på Systembolaget gör det i stenhård priskonkurrens.
 

Håkan

Medlem
SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Reagerade också på priset på Westvleteren, men vi vet inte till vilket pris svenska importören köpt ölet. Eftersom det trots allt var billigare än att ta sig till Belgien och betala 2.125 € får vi väl låta det gå för den här gången.
Monopolet göder MM och BGK, då behöver de inte flytta sig utanför 08-området och får sina stekta sparvar rakt in i munnen. Därför göder BGK och MM monopolet. Win-Win.
 
Toppen