Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systemsbolagets ansvar avseende priser

Elvis

Medlem
SV: Systemsbolagets ansvar avseende priser

Är det etiketter med Systembolagets cirkeldiagram över strävhet, sötma och vad-det-nu-är som folk vill skriva ut? Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, men jag är på gott humör så jag tror jag skrattar åt eländet.
 

anders

Medlem
SV: Systemsbolagets ansvar avseende priser

Elvis skrev:
Är det etiketter med Systembolagets cirkeldiagram över strävhet, sötma och vad-det-nu-är som folk vill skriva ut? Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, men jag är på gott humör så jag tror jag skrattar åt eländet.

Om man tar in rätt info på etiketten kan detta vara en riktigt bra grej.
När jag söp 1986 La Mission Haut Brion härförleden hade jag tejpat dit kvittot på flaskan. Kul att kunna se att pavan hade kostat mig 350 spänn 1997.
En information jag väldigt gärna skulle vilja ha på etiketten är när flaskan släpptes. Då kan jag dels kolla infon i månadskatalogen, dels leta info i t ex Munskänkarnas tidningar.
Men det hela hänger som sagt på vilken info som kommer att finnas. Å andra sidan kan man ju själv skriva dit det som saknas men varför inte ta infon från databasen?
 
Trådskapare
A
SV: Systemsbolagets ansvar avseende priser


Jag kan konstatera att jag inte fick något svar alls. Istället kan jag ju glädja mig åt att SB kommer att införa etikettskrivare så jag inte glömmer bort vad mitt överprissatta vin ska användas till. Jag är också väldigt glad över att detta inte kommer öka försäljningen.



http://www.systembolagetkampanj.se/forslagstavling/

Blev någonsin dessa skrivare införda? Kan inte påminna mig om att jag sett dem (nu är jag ju allt mer sällan på SB så kan ha missat dessa)
 
Toppen