Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T5-lansering 1 februari 2014

Systembolagets lansering, småpartier (T5) med lansering i ett antal butiker 1 februari 2014

Blandat med rött samt vin vin och öl. Dönnhoff Riesling Trocken 2012, Château Cantemerle 2011 samt ett antal andra Bordeaux. Något annat som forummedlemmarna ser som intressant?

Listan är preliminär och man bör kontrollera priserna mot den internationella marknaden
 

Attachments

  • Små partier februari 2014.pdf
    201,4 KB · Visningar: 1.029

chambertin

Medlem
Zind-Humbrecht brukar ju vara bra liksom Dönhoff.
Quinta do Vallado har också gjort en del minnesvärt rött.

Några kul öl också som man som nybliven hembryggare måste testa.
 

kayaker

Cyklist
Systembolagets lansering, småpartier (T5) med lansering i ett antal butiker 1 februari 2014

Blandat med rött samt vin vin och öl. Dönnhoff Riesling Trocken 2012, Château Cantemerle 2011 samt ett antal andra Bordeaux. Något annat som forummedlemmarna ser som intressant?
Château Poujeaux brukar man kunna lita på. Jag köper några flaskor.
 

kayaker

Cyklist
Bra pris? Har inte kollat men du brukar ha koll!
Den går väl att hitta sisådär 20-30% billigare men prisskillnaden känns inte tillräckligt stor för att motivera en separat beställning från t.ex. Frankrike eller Tyskland. Det tillkommer ju ändå skatt, frakt och lite extra jobb. Jag har hittills betalat knappt 2000:- för 12st 2012:eek:r en Primeur.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skall garanterat ha en låda Cantemerle då jag har den vertikalt sedan -08, den är även rejält prissänkt mot de senaste två åren om jag minns priserna rätt.
Lär nog även bli några Belgrado Tenuta då frun varit förtjust i tidigare årgångar.
 
Trådskapare
A
Uppdaterade priser efter skattehöjningen för T5-lanseringen
 

Attachments

  • Små partier februari 2014, nytt pris.pdf
    201,4 KB · Visningar: 596
Toppen